CD-ROM 'slaat over'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freshti

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Goedenmorgen,

Ik heb het huidige probleem al een hele lang tijd, maar nu word het me toch een beetje te gek.
Wanneer ik een CD/DVD (maakt niet uit wat voor een) in mijn CD-ROM heb en ik wil vervolgens een programma o.i.d. opstarten, begint de CD-ROM wat lawaai te maken (wat je normaal hoort wanneer je een DVD opstart, zeg maar) en na een seconde of 2 verdwijnt het en dat blijft zich zo herhalen, maar het programma start niet op.
Als ik dan de lade open verdwijnt het geluid (logisch natuurlijk, maar ook als ik hem daarna dicht doe) en start het programma wél op.

Het betreft een Optiarc DVD RW AD-7191S ATA Device.

Eerder had ik er niet zoveel last van, maar nu is dit het geval bij bijna elk programma dat ik open.

HMm, dit is geen USB gestuurde dvd drive.
Ik had eens een USB drive gekocht, en die had 2 USB plugs, die had ik aan een hubje vastgemaakt,alleen vroeg het te veel spanning en had ik hetzelfde probleem als jij, ik heb het opgelost door met een verlengkabeltje 2 poorten te gebruiken.

Doet me eraan denken dat jouw probleem misschien in de spanningstoevoer ligt.'
Kijk even of je DVD drive goed vastzit, of of er misschien merdere plugjes voor zijn.

Heeft helaas niet geholpen, alles zat er al goed (vast) in. Toch bedankt!

Om een en ander misschien iets duidelijker te maken voor anderen; het maakt totaal niet uit wat voor schijf er in zit. Er zit bijvoorbeeld een cd van het spel 'Battlefield' in en als ik dan 'Deze computer' o.i.d. open gebeurd het.

Hallo

Volgens uw omschrijving v/h defekt , heeft deze drive problemen om de ingevoerde c.d./d.v.d. te lezen.

Deze blijft proberen , en houdt het systeem bezet.

Veel voorkomende oorzaak van dit defekt = vervuilde leesoptiek.

Deze zuiver maken d.m.v. wattenstaafje (drive dient te worden geopend) , of in extremis gebruik maken van een deftige reinigings c.d./d.v.d.

Let op met deze reinigings c.d./d.v.d.'s .... veel goedkope uitvoeringen bevatten slechts enkele haartjes i.p.v. een deftig reinigingsborsteltje.

Eerst controleren i.p.v. een miskoop te doen.

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan