CD-rom speler & Brander worden niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chieltje2906

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Hallo,

ik heb al sinds enige tijd last van een speler en een brander die niet meer worden gevonden in deze computer. Ze kunnen alle 2 open en dicht, de kabels zijn aangesloten, maar toch zie ik ze niet meer.
Ik heb 2 dagen geleden dmv een tip van mijn neef een spyware programma gebruikt waardoor er 10 programma's aan de gang gingen. Het gevolg na deze scans en het opnieuw opstarten van mij PC was dat ze beide weer werden gevonden! maar toen kwam de dag erna weer het zelfde probleem terug. De enige manier om nu dus gebruik te kunnen maken van mijn spelers is door eerst 1,5 uur te wachten tot mijn pc is gescanned :( Weet iemand misschien welk spyware hier achter zit, of wat er hieraan gedaan kan worden?

Dit al geprobeerd?

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Komt van de site van Lucky fred.

Ja, ik heb al verschillende forums afgezocht, en toen heb ik meteen die ook onderzocht, maar bij mij staan er 8 verschillende dingen rechts dan, maar geen upper of lower filter. ik heb verder weinig verstand van pc's maar het is waarschijnlijk een spyware die ik ni snel kwijt raak :(

Ik heb nog niet van Spyware gehoord dat je cd/dvd drives verwijderd. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hooguit een virus zou dit mogelijk kunnen doen maar die is mij ook niet bekend.
En welk anti spyware programma heb je gebruikt dat 10 programma's opstart? Toch geen Hitmanpro mag ik hopen.

Jawel, maar het werkte wel, maar de dag erna is die gewoon weer weg, en in de zaak waar ik mijn pc heb gekocht zeide de ook dat het een soort virus is, maar mijn scanner (panda) vind helemaal niets

Ja, okay maar je haalt nu virus en spyware door elkaar.
Je kan een online scan doen maar mits Panda up to date is heb ik er vertrouwen in dat je geen virus hebt. En je hebt dus Hitmanpro gebruikt?

zoek ze even op in het bios en laat ze decteren;)

hopelijk is het daarna opgelost ( kabels ( idé.) zit allemaal goed?

Ja, ik heb hitman pro gebruikt, en juist nu omdat ik er geen verstand van heb en ik heb gezien dat hij na de scan het even heeft gedaan zit ik nu dus op het verkeerde spoor? en de bios kun je toch inkomen als je je pc net hebt opgestart?

En misschien ook nog (vergeten te vertellen) Deamon tools heb ik ook wel eens gebruikt.

Primaire IDE (Master) detected: Hard disk
" IDE (slave) undetected
Secundaire IDE (Master) : Detected : CD-rom
" IDE (Slave) : Detected : (ook) CD-rom (wel iets andere cijfers er onder)

>>> Ik heb nu opnieuw deamon tools geprobeerd te instaleren. Na een paar foutmeldingen sloot die automatisch af, nu wou ik hem in deze computer weer opzoeken en: mijn 2 spelers staan er weer!

Nu alleen, moet ik deamon tools weer verwijderen? of laten rusten?

Laatst bewerkt:
zelfde probleem

in mijn laptop word mijn cdspeler/dvdspeler in 1 niet gevonden bij deze computer..ik weet niet hoe dit komt en hoe ik dit opmoet lossen hij gaat ook niet open..kan iemand mij helpen..gr arnoud

En misschien ook nog (vergeten te vertellen) Deamon tools heb ik ook wel eens gebruikt.

Dan zou deze wel de moeite waard kunnen zijn om na te kijken.

menu start -> uitvoeren -> type regedit
- zoek: HKLM\Software\MicrosoftWindows NT\CurrentVersion\Winlogon
- stel deze waarde in: AllocateCDroms = 0
- start opnieuw op.

...Ik heb 2 dagen geleden dmv een tip van mijn neef een spyware programma gebruikt waardoor er 10 programma's aan de gang gingen. Het gevolg na deze scans en het opnieuw opstarten van mij PC was dat ze beide weer werden gevonden! maar toen kwam de dag erna weer het zelfde probleem terug. ...

Doe eens systeemherstel naar dat punt dat je die antispyware bent gaan gebruiken en alles het gewoon deed.

ben niet die chiel

in dit forum zitten er 2 met een probleem he?..ik en die chiel..volgens mij haal je daar elkaar...maar ik snap niet waarom mijn computer mij cd speler niet meer ziet en ook niet los kan:S

in dit forum zitten er 2 met een probleem he?..ik en die chiel..volgens mij haal je daar elkaar...maar ik snap niet waarom mijn computer mij cd speler niet meer ziet en ook niet los kan:S

lekker handig weer. :(

openmaken, kan je door met een opengevouwen paperclip in dat kleine gaatje te prikken net onder je drive la. Dan ontgrendel je hem.

Laatst bewerkt:
Trommel eens diskmgmt.msc in uitvoeren, en kijk of die schijfletters niet overgenomen zijn, door virtuele en/of verwisselbare schijven.

Ook zou je deze regfix kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan