CD-rom speler herkent helemaal geen cd's meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik zit met een probleem met mijn cd-rom speler - die eigenlijk een brander is, maar ook als cd-rom speler gebruikt wordt. Ik heb geen aparte cd-rom speler, maar alleen deze van AOPEN.

Het probleem is dat hij opeens zonder enige aanleiding geen cd's meer herkent. Geen cd-rw's, geen normale cd-roms of cd's, helemaal niks. De computer is alleen 1x uit geweest en vervolgens weer een keer opgestart, maar er is verder niks mee gebeurd. Hij blijft de hele tijd proberen om de cd te laden, maar zonder succes. In apparaatbeheer staat dat het apparaat correct werkt, maar ik kan er dus helemaal niks mee.

Weet iemand of ik er iets aan kan veranderen waardoor hij wel weer werkt? In de BIOS wellicht iets sleutelen, alhoewel dat raar zou zijn omdat daar ook niks in veranderd is. Als iemand een mogelijke oplossing weet dan hoor ik het graag.

Hoe oud is de brander?
Al een schoonmaakCD geprobeerd?
Probeer brander eens in andere PC.

Verwijder hem eens In apparaatbeheer En herstart eens.
Kans dat hij weer pakt.

Bedankt voor de tips, maar helaas tot nu toe zonder resultaat.
De cd-rom speler is ongeveer 4 à 5 jaar oud en heb er nooit problemen mee gehad. Heb hem verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw opgestart, hij geeft wel weer aan dat er nieuwe hardware is gevonden, maar ik kan er weer niks mee. Hij blijft de hele tijd bezig (lichtje knippert de hele tijd van de cd-rom speler), maar verder niets.
Hoe kom ik anders aan een schoonmaak-cd of heeft iemand nog andere tips? Ik kan natuurlijk ook nog zelf proberen om er iets schoon te maken. Lijkt me trouwens niet echt makkelijk om de speler helemaal eruit te halen en bij mn andere pc aan te sluiten.

Denk dat het dan het verstandigste is nieuw te kopen, zijn niet meer zo duur vanaf Eurie 39 heb je al een DVD brander dual layer 16 speed en kan je ook als cd speler gebruiken.

apparaatbeheer

het feit dat hij softwarematig (bij apparaatbeheer) geen foutmelding geeft hoeft nog niet te betekenen dat hij niet gewoon (technisch) stuk is.
Probeer hem eens in een andere pc. doet hij het daar ook niet dan weet je het zeker en is hij stuk de tip van bandit 123 om een dvd brander te kopen is natuurlijk ook een optie!

Het kan gewoon dat de laser kapot of vuil is.
Vraag in PC-zaak even naar een schoonmaakCD, die verkopen ze vast wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan