cd-rom speler installeren via de geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

formatje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jun 2001
Ik heb een Pentium 90, en daar heb ik de harddisk van vervangen. Nou heb ik de harddisk geformatteerd nu wil ik een setup uitvoeren maar hij kan de cd-rom speler niet vinden, ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt nou zie ik wel de ide kabel van de cd-rom speler aan de geluidskaart is aangesloten, en ik heb ook een diskette met de drivers van de geluidskaart/cd-rom speler. Maar ik weet niet hoe ik de driver moet installeren voor de Windows setup.

Als je deze bootdisk download http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles1/boot98se.exe (downloaden, dubbelklikken op het bestand, lege diskette in de A-drive doen en de rest wijst vanzelf) dan heb je daar ook een cdrom driver bij zitten.

Zorg dat je bij het opstarten de opstartvolgorde in het bios zo hebt staan dat je van de A-drive opstart.

Daarna moet hij de cdrom wel zien.

Ik denk dat je windows 98 wilt installeren? Dan moet je als dit gelukt is de cdrom letter intikken, en daarna setup intikken.

Ik neem aan dat de cdrom goed is aangesloten? Master/slave?

Je hebt een kabeltje van de cdrom naar de geluidskaart zeg je? Dat is alleen om het geluid van cd's af te spelen. Je moet ook een IDE kabel van de cdrom naar je moederboard aansluiten, of van je cdrom naar de harddisk (dubbele IDE kabel)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan