cd-rom speler leest wel dvd's, maar geen cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scarlet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hi allemaal,
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Mijn cd-rw/ dvd speler heeft ernstig last van kuren. Hij herkent ineens geen cd's en cd-rom's meer. Bij het opstarten hoor je aan het geluid dat de speler maakt dat hij niet doorzet. Als ik er een dvd in doe wordt die zonder probleemen herkent.

Ik heb al gekeken of er problemen waren met het apparaat, maar nee, alles werkt perfect
en de stuurprogramma's zijn up to date als ik window's mag geloven.

Als de lens vies zou zijn, of als hij is overleden lijkt het me zo vreemd dat ie wel dvd's kan afspelen...

Is er iemand die me kan helpen??!!

Rechtsklik met je muis op Deze computer, kies voor Beheren, dan Opslag, selecteer de regel Verwisselbare opslag, klik dan op Beeld, boven in menubalk en klik naast Max. Klik nu op het plusje naast Verwisselbare opslag en vervolgens op het plusje naast Bibliotheken. Rechtsklik op de CD/DVD-apparaten en controleer bij de drie tabbladen of alle instellingen er "gezond" uitzien.

Ga anders daarna in Apparaatbeheer naar de CD-Rom's, rechtsklik erop en kies voor Installatie ongedaan maken. Herstart de PC; soms zet Windows de zaak dan weer netjes neer.

Hey! Bedankt voor de tip... Heb alles gedaan wat je beschreef, maar geen resultaat:confused:
Ben bang dat ie echt overleden is...

Ik heb dit zelfde probleem met twee verschillende computers en twee verschillende drives. De drives zijn een NEC DV-5800C DVD/CD lezer, en een plextor PX-708A DVD/CD-rewriter. Ik ben er vrij zeker van dat het dus niet aan de drive ligt.

Ik heb ook de tips uit onderstannde link geprobeerd, gegoogeld..... maar geen oplossing
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=283368
De overeenkomst tussen beide PC's is dat ze een Windows Media Centre versie van XP draaien.

Heeft iemand nog een suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan