cd-rom speler speeld/leest werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoeker

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
16
Mijn cr-rom speler/brander Mat****a ujda 340 weigert soms te spelen.
Als ik het stuur programma voor mijn cd-rom speler/brander verwijder door op de knop installatie ongedaan maken en opnieuw opstart dan speelt hij weer. De speler een Mat****a ujda 340 is een paar maanden geleden nieuw gekocht voor een notebook van Toshiba 3000.
De speler doet het dus wel, alleen als je de computer uit zet en hem daarna opnieuw start dan geeft de cd-rom speler o bites aan en speelt niet. Als ik dan opnieuw de installatie ongedaan maken en opnieuw opstarten doe dan speelt hij weer.
Het besturing systeem is Windows XP service pack 2 en er is geen Roxio o.i.d geïnstalleerd.
Wat weet de oplossing voor dit probleem?
 
Download zo nodig Everest Home Edition op Major Geeks.

Open Everest en ga naar Opslag, dan Optische apparaten.

Wordt de speler/brander vermeld?

Wordt er een site vermeld voor de download van firmware?

Download dat en installeer het.

Daarna zien we verder.
 
Ik heb Everest geopend, waar kan ik opslag en optische apparaten vinden?
 
Ik zat verkeerd te kijken, de speler is een Mat****a ujda340.
Ik ben al eerder wezen speuren naar de download van firmware maar zonder resultaat tenminste ik kan het niet vinden. Ik kan op dit moment niet veel doen omdat het de notebook van mijn dochter is. Ik zal zodra ik weer bij haar ben, jou instructies uitvoeren en dan zien we wel verder. Tot later dan maar en voorlopig bedankt.
 
Is er misschien nog iets anders wat ik kan proberen om de cd- rom speler weer zonder kunstgrepen te laten spelen?
 
Download zo nodig Everest Home Edition op Major Geeks.

Open Everest en ga naar Opslag, dan Optische apparaten.

Wordt de speler/brander vermeld?

Wordt er een site vermeld voor de download van firmware?

Download dat en installeer het.

Daarna zien we verder.

En boeing wat moet er nou verder gedaan worden om het probleem op te lossen?
 
Doe eerst dit maar eens!!

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Vaak helpt het (met dank aan Lucky Fred),
 
Bedankt voor je bericht, zodra ik weer bij mijn dochter op bezoek ben (want het is haar laptop) ga ik je tip uit proberen. Als het heeft geholpen dan vertel ik het even.
 
BANDIT123,

Hartstikke bedankt voor de tip ik heb de filters verwijdert en de speler doet het weer.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan