CD-ROM speler ziet geen cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

casparhoeven

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Als ik een cd-rom er in doe, en ik klik op het cd-rom station zegt ie dat er geen cd-rom in zit. Hij ziet geen enkele cd-rom meer. Ik heb wel een idee hoe het gekomen kan zijn. Ik heb windows update gedaan en daarna kwam het probleem. Ik heb zoveel mogelijk van die windows updates verwijderd, maar er zijn er nog een paar over die je niet kan verwijderen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Bedankt,
Caspar

Rechtermuisklik op het icoon "Deze computer" , kies eigenschappen en kijk ik apparaatbeheer, zie je ergens gele vraagtekens/uitroeptekens staan?

Met welke windowsversie werk je? Je zegt al dat je zoveel mogelijk van die updates hebt verwijderd, maar als je xp hebt kun je makkelijker een systeemherstel terugzetten naar voor die update Als het goed is maakt xp eerst een herstelpunt voordat hij die updates installeert.

Cd-rom ziet geen cd-rom

Ik heb windows 98 SE. En ook als ik vanuit dos probeer de cd-rom te laden, lukt het niet (ongeldig station). Ik heb ook met de nieuwste virusdefinities van Norton gescand op virussen, zonder resultaat. Ik denk dat ie het wel weer zou doen als ik de pc zou formatteren, maar dat is ook zo veel werk. Bedankt,
Caspar

Vuiltje

Het hoeft niet meer, er zat een vuiltje in en ik heb het schoongeblazen. Hij doet het alweer, Bedankt,
Caspar

ARGH

RAAAAAAAAAAAH, nou doet dat ding het weer niet.
Ik heb hem 200(0000) keer schoongeblazen, maar hij doet het nog steeds niet. Moet ik misschien een nieuwe kopen?
Tnx all,
Caspar

Heb je meerdere brandprogramma's op je pc staan? Ik heb gehoord dat bv easy cd creator niet samen wil werken met Nero. Dan krijg je ook dit soort problemen.

Nee ik heb niet eens een brander, maar ik ga er een nieuwe cd-rom speler in laten zetten, want dit werkt ook niet

Ik hoop voor je dat dan alles weer gewoon werkt. Gewone cd spelers zijn gelukkig niet zo duur meer.:)

casparhoeven,

Darkzen vrieg:"Rechtermuisklik op het icoon "Deze computer" , kies eigenschappen en kijk ik apparaatbeheer, zie je ergens gele vraagtekens/uitroeptekens staan?"

heb je dat gedaan? Want je kunt inderdaad een IRQ conlict hebben.

Er zijn nog iets anders dat je kunt doen:
Start de pc op in DOS mode door op F8 te tikken bijhet opstarten van de pc.

Doe dan scanreg /restore en ga terug naar de tijd waarin je nog geen problemen had (dus de datum voor de windows update).
Danb zou je probleem ook opgelost moeten zijn, tenzij het een hardware probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan