CD ROM speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter DHC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DHC

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2001
Mijn CD ROM Speler doet het wel en hij doet het niet.

Start je op met de W98 CD dan werkt hij wel.

Start je op via de vaste schijf dan komt hij niet meer voor, ook op apparaatbeheer niet meer.

Weet iemand wat ik moet doen?

Met welke windows versie werk jij.
Type CD rom speler.
Is dit altijd zo geweest, of is dit sinds kort.

Opstarten in veilige modus (F8) en hopen dat de speler zichtbaar is binnen apparaatbeheer, vervolgens de speler "weggooien" en daarna de pc opnieuw opstarten.

Het is dus gisteren pas opgelost. Niets hielp tot gisteren.

Wat was het geval? Het hele oude virus Antiexe stond op de laptop. Dat doet voor zover bekend niets, maar zorgde er wel voor dat de cd het niet deed.

Het klotp dus wel: opstarten met de cd rom ging goed. Maar zodra je met de vaste schijf ging werken kroop het virusje in de bootsector uit z'n holletje.

Bootsector virus ? Da's redelijk bijzonder ! Vroeger, toen Dos nog het gangbare OS was, kwamen die heel erg veel voor, tegenwoordig met Windows veel minder.

Na een format was het dus opgelost ?

Nou, het zat zo. We hebben nogal wat oude dos-games en andere toepassingen. Kings-quest en zo. Die hebben we onlangs allemaal weer eens even geïnventariseerd, want het zijn zo ongeveer 200 diskettes.

Mijn 'hoofd-pc' heeft norton, die ging onmiddellijk flippen. Toen snapte ik wat het kon zijn. Ik heb inderdaad 10-12 jaar geleden problemen gehad met dat virus. Er is een heel simpele oplossing voor. Veel simpeler dan Norton. Ik heb een gegarandeerd virusvrije diskette met het programmaatje part.exe. Dat verwijdert het virus uit de bootsector.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan