cd-rom start niet meer op tijdens installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duvel-666

Banned
Lid geworden
29 sep 2004
Hallo allemaal,

Ik ben XP aan het her-installeren op mij Laptop met een aangesloten extern CD-rom station.
Als ik bezig ben met de set-up en de PC tijdens installatie zichzelf herstart, dan komt er een foutmelding.
De setup kan niet worden voltooid, omdat de cd-rom speler niet is opgestart.
De CD-rom speler is goed geinstalleerd, maar start zich dus niet weer op tijdens de installatie.
Ik heb een oudere Toshiba Portege 3110CT met een Freecom cable 2 en Teak CD 224E CD-rom Speler.(pcmciaslot + kabel en CD-rom speler, geen Brander)
De drivers staan ingeschakeld bij hardware en zijn goedgekeurd door microsoft.
Ik moet dit apparaat inschakelen door de de Freecom cable in te schakelen bij apparaatbeheer en dan de CD-rom speler.
Ik heb het meerdere malen geprobeerd en bij opstarten kan ik kiezen tussen XP prof. of XP prof set-up.
Als ik het laatste doe dan is de CD-rom speler niet automatisch gestart en als ik er naar laat zoeken krijg ik de volgende foutmelding " kan Fcpcmcia.sys niet vinden.
Kan iemand me helpen met dit apparaat automatisch te laten starten bij opstarten van de PC of andere tips?

Duvel-666

:cool:

Ik ben bang dat je vanuit windows werkt

Helaas kun je niet met een externe CD-Rom werken om te installeren.

Als hij herstart ziet hij de externe CD-Rom niet, daar heeft hij windows voor nodig.

Of je tijdens installatie op [F6] kunt drukken en dan een driver installeren weet ik niet.

Mogelijk heeft iemand anders een oplossing.

Eric.

Hoi Eric,

F6 is wel de mogelijkheid, maar heb geen originele drivers voor deze CDrom op CDR.
Heb deze gedownload op driversguide.com.
Ik heb 2 drivers 1 voor de Cable en 1 voor de CDrom.
Heb ik eigenlijk wel 2 drivers nodig voor de CD-rom speler? Het is 1 apparaat (kabel en speler)
Ik heb 1 Pcmcia en 1 Usb uitgang op de Laptop.
Verder ook een MP3 speler met USb opslagmogelijkheid.
PackardBell 256MB)
Zou ik deze kunnen gebruiken om de driver toe tevoegen?
Als er om een driver gevraagd wordt?(F6)

Duvel-666:cool:

Dat is lastig

Ik ben nog trouw aan 2000 maar of XP bereid is te zoeken op andere media weet ik niet.

Zover mij bekend zoekt 2000 alleen op flop naar oem.txt.

Maar als je nu eens een map of partitie maakte waar je de files van je CD inzet en het zaakje dan start van HDD. Op de zelfde manier als van een netwerkdrive. Zou dat niet lukken ??

Eric.

P.S. Ik weet niet of je echt twee drivers nodig hebt, een om je slot te vertellen dat hij een kabel is in elk geval wel. Hangt van de drive af of hij direct herkend wordt of niet. Dat denk ik, heb het niet nagezocht.

Vraag

Hoe laat je tijdens installatie naar de CD-Rom zoeken, want ik ken dat nog niet.

Want dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn die fcpcmcia.sys ergens te zetten waar je naar toe kunt verwijzen.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan