Cd-rom werkt niet na instalatie windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EvH

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Beste Mensen,

Vandaag heb ik een pc geinstalleerd met windows 98/SE.
Dit gaat perfect, ik start de computer op met opstarktdiskette, en dan opstarten met cd-rom ondersteuning.
Dan ga ik windows installeren en ook dit verloopt zonder problemen.
Maar als windows eenmaal is geinstaleerd, dan herkend windows geen enkele cd-rom unit.
Nog opmerkelijker is, dat de cd-rom speler niet meer open/dicht gaat hij reageerd nergens op,als ik op een van de knopjes druk!
Ik moet de computer dan resetten om de lade open te krijgen.
De cd-rom speler is NIET kapot, want ik heb het met 3 cd-rom spelers gebrobeerd die het alle drie op die ene pc niet doen, en elders doen ze het wel.
Ook het moederbord kan niet defect zijn, anders zou de cd-rom speler ook met gebruik van dos niet kunnen werken, want nogmaals windows is wel vanaf cd-rom te installeren.
Ook de windows versie is NIET illegaal, en precies de zelfde cdrom werkt ook op andere computers zonder dit probleem.

Wie o wie kan mij helpen?

Groeten van Eddie.

Staat de cdrom wel in apparaatbeheer? Dan proberen deze te verwijderen en opnieuw op te starten. vaak wordt hij dan wel weer herkend.

Niet in apparaatbeheer.

Nee hij staat dus ook niet in apparaatbeheer, heel erg vreemd, was dat namelijk wel zo dan had ik het allang opgelost!

Groeten van Eddie

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik weet dat het installeren gelukt is via de cdrom, maar misschien dat de kabel niet helemaal jofel meer is, aangezien geeneen cdrom speler het nu doet in die pc.

Anders zou ik ook niet weten wat het nog meer kan zijn:confused:

Nee aan de kabel KAN het niet liggen, een ide kabel werkt of hij werkt niet.
Ik zou het kunnen proberen maar het hangt natuurlijk aan een zeer zijden draadje dat dat het probleem is.
Mocht er nog iemand andere sugesties hebben dan graag deze kant op.

Als je, onder Apparaatbeheer, de wizard Hardware verwijderen uitvoert (en het vinkje zet om ook verborgen hardware te tonen in de lijst) dan kun je bekijken of die cd-romspeler wel in de lijst staat - en hem eruit gooien.

Iets rigoureuzer -maar vaak werkt dat prima- is om alle IDE-apparaten te verwijderen (vaste schijven, cd-romspelers, etc.), daarna ook de IDE-controllers te verwijderen; en bij het opnieuw opstarten alles te laten detecteren.

Beste mensen,

Bedankt voor de hulp maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
Dus als er nog iemand suggesties heeft... laat maar komen!

Eddie

Hardware toevoegen heb je neem ik aan ook al geprobeerd?

Heel vaag probleem.

Ja ookal geprobeerd, ik snap er echt geen zooi van.

Groeten van Eddie

Wat heb je allemaal in je pc zitten???
Ik krijg het vermoeden dat je voeding misschien op één van de spanningslijnen niet helemaal toereikend is.
Als je onder DOS werkt wordt er minder spanning gevraagd (geen DMA aansturing, geen video drivers enz.) Op het moment dat windows wordt geladen wordt er misschien net teveel spanning weggetrokken.
Wordt de cd-speler wel in het bios opstartscherm goed herkend en hoe staat de cd-rom daar ingesteld (CD-rom, Auto of None)???

Heej, da's een hele goede, dat ik daar zelf niet op ben gekomen.
Het zou inderdaad goed aan de voeding kunnen liggen daar hij in windows ook niet meer open en dicht gaat.
Ik heb verder bijna niets in die pc zitten want het is al een oudje dus niet meer dan de broodnodige zaken en zeker geen apparaten die veel stroom nodig hebben.
Maar het kan natuurlijk dat de voeding niet helemaal ok is.
Wat betreft de bios, dat weet ik niet want het is zo'n oude KL*TE compaq en ik weet daarvan niet hoe je in de bios komt (in elk geval niet met de toetsen del en f10)

Groeten van Eddie.

Heb op google gelezen dat met oude compac's F12 ook wel eens wil lukken om in het Bios te komen.

Krijg je niets in het scherm te zien dan? "Press ...... to setup"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan