cd rom werkt niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter adwan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adwan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Hallo
Weer een probleem.
Na een nieuwe opzet van windows 7 werkt het geluid niet goed. Daar heb ik in een andere topic al aandacht voor gevraagd. Komen we niet uit.
Maar nu werkt ook de cdrom niet goed.
In verkenner wordt het schijfstation vaak niet weergegeven, en nu krijg ik m zelfs niet meer open nadat ik een cd had gebrand en die met een foutcode werd beeindigd. opnieuw opstarten helpt niet.
Ik heb sfc /scannow gedaan en die gaf geen problemen.
Ik heb een plaatje bijgevoegd met de naam van het apparaat.helpmij 11.PNG

Al heel veel problemen gehad inmiddels met die pc....

Zeg eerst eens even welk merk en type pc het is

acer aspire M3920 64 bit
amd radeon HD 6570
Hitachi HDS721010CLA332 SCSI Disk Device

Als ik probeer te branden geeft hij aan het einde van het proces niet meer thuis.
Hier een kopietje van logboek als je er iets aan hebt?
helpmij 11.PNG
Kritiek is een een door mij geforceerde afsluiting.

heb ik nou ook nog es een ziekte???? Knipselhelpmij 13.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
er heeft wel iets geholpen... helpmij 14.jpg
maar de cdrom wordt nog steeds niet gedetecteerd, een cd afspelen/branden lukt ook niet.
De lade gaat echter wel open en dicht.

de virus javaws.exe is gelukkig weer weg

Geef eens wat meer info over je systeem:

Download
51a7338bd0e00-Speccy_logo.png
Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Als ik zo eens kijk, heb je 3 verschillende antivirus programma's geinstalleerd?

Ik zie
en Microsoft Security
en AVG
en McAfee

Dat is in ieder geval al helemaal niet goed!!

avg staat uitgeschakeld, maar ben het er nu aan het afhalen. had ik al eerder gedaan, maar op een of andere manier niet gelukt.
Microsoft security kan ik niet vinden, wist niet dat dat een virusscanner is.

Ik heb dit laatst meegemaakt op een bedrijfs laptop. Verwijder je JAVA installatie.
Er zit een foutje in de java updater waardoor die oneindig process aanmaakt. dit verklaart jouw screenshots met alle javaws.exe processen.

Als je JAVA nodig hebt kun je het beste even de laatste versie installeren https://www.java.com/nl/download/

PS: dit is alleen de oplossing voor je JAVAWS.exe spam. niet voor de rest

Laatst bewerkt:
Java is een programmeer taal voor gewone programma's en websites. Java is jarenlang extreem populair geweest maar word tegenwoordig langzaam uitgeforceert door dat er veel beveiliging problemen inzitten.

Ik denk niet dat je er hinder van ondervind als je het niet installeerd. mocht je het ooit wel weer nodig hebben voor iets. dan zul je dan wel opnieuw de vraag krijgen om het te installeren

ik heb alles van java eruit gekregen en de pc gaat veel gesmeerder! ik denk ook dat de muziek het goed blijft doen, nu er geen 4567 processen lopen mee te draaien.
nu ga ik voorzichtig kijken of de cdrom weer wat wil doen.
ik heb wel wat meer geroepen en gejuicht, ben wat voorizchtiger geworden.
bedankt tot dusver!

toch te vroeg gejuicht, geluid geeft weer storend geluid.
ook de cdrom geeft na het branden van een cd weer een foutmelding

ik kan zeker geen geluidsfragmentje laten horen?

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een ander brand programma geprobeerd?

een DVD speler/brander kan op zich niet zoveel software matig aan mis gaan en ik denk dan ook dat je gewoon een kapotte of misschien stoffige brander heb.

Wat betreft het geluid. kun je het omschrijven? is het toevallig niet je mobiele telefoon? als ik mijn mobiel op het bureau heb liggen en ik word gebeld kraakt mijn geluid ook.
Heb je een hoog processor gebruik dat het geluid misschien daardoor stoort?

Hoi,
Na al je vorige topics nog eens te hebben doorgespit het volgende:
Ik zie in je probleemrapport dat in de Windows updateconfiguratie is aangegeven "nooit naar stuurprogramma's zoeken" o.i.d.
Verander die optie eens naar "inclusief stuurprogramma's" o.i.d.
Helpt dat niet dan ben je volgens mij toe aan een nieuwe HDD. In mijn optiek is het een hardwareprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan