CD-ROM wordt niet herkend na installatie !

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goeden Avond,
de zoekfunktie bracht geen soelaas, ik
heb een P3 Computer met Win-XP-prof, 384 Mb geheugen en met een cd-rom en een cd-rombrander en alles werkte naar behoren!
Omdat hij ontzettend vervuild was heb ik de harde schijf geformatteerd en Win-Xp-prof opnieuw geinstalleerd, verder niets gedaan!!!
Ik mis nu mijn cd-rom, zowel bij MIJN COMPUTER als APPARAATBEHEER.
Als ik de voeding van de cd-rom verwijder, windows opstart en weer afsluit en daarna de voeding weer aanbreng, dan komt hij weer te voorschijn in beide bovengenoemde afdelingen, de cd-rom werkt zoals hij moet doen.
Probleem opgelost dacht ik !!!!
MIS DUS, .........als ik windows afsluit en de eerstvolgende keer weer opstart, dan is hij weer verdwenen, ik heb dit nu driemaal uitgeprobeerd en steeds met hetzelfde resultaat!!!!
Ik begrijp niet hoe het mogelijk is, omdat ik niet aan de hardware heb gezeten.
Weet iemand wat het euvel is en hoe het is op te lossen?????
mvg
Pierre:o

Heb je ook zelf 'gezocht' met nieuwe hardware?
"Heeft u al aangesloten" vraagt Windows.
Vervolgens zoek je zelf het apparaat op in een lijstje.
Zoiets is het.

Misschien moet je cdrom duidelijk vastgelegd worden in het register.

Elisa,
dank voor je reaktie.
Ja ik heb in het confi-scherm ook bij hardware laten zoeken en het klopt, je kunt kiezen of hij al aangesloten is of niet, dat is hij natuurlijk, echter hij kon niets vinden, want mijn cd-rom komt niet in de lijst voor welke hij laat zien!!
Het valt mij wel op, dat terwijl ik de computer opstart hij in het begin langer stil staat bij DETECTING IDE-CONTROLLERS en als hij dan verder gaat staat er bij de second -ide-master NONE, dus hij detecteerd hem niet, maar waarom wel, als ik de voeding afsluit en weer aansluit!
Bij apparaatbeheer heb ik ook gecontroleerd of het primaire en secondaire ide-kanaal goed werken en dat is zo, zij werken correct, de probleemoplosser daarbij heeft het alleen over het niet lezen van cd-roms, niets over geen detectie van een cd-rom.
mvg
Pierre:o

LOL. Ik denk niet dat je dit zelf kunt. Dat neemt Windows wel voor zijn rekening.
Heb je misschien in het bios iets gewijzigd aan de opstart volgorde of iets anders?
Dat hangen is al vreemd met opstarten nl.

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK).

Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Mooi zo ikself! Heb ik meteen even opgeslagen. Altijd handig!

GELUKT !!!!

Ikself,
het is GELUKT, alles loopt weer zoals het moet.
Hoe weet je dat allemaal?????
Als ik jullie in het forum niet had, dan kom ik daar toch nooit achter!!!
Hardstikke bedankt, probleem opgelost
mvg
Pierre:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan