cd-rom zit vast in brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Met Realplayer heb ik een cd willen branden; toen verscheen er een foutmelding en hoe ik het moest oplossen (de cd-rom werd eruit geworpen). Nadat ik het advies opgevolgd had en het laadje weer dicht had gedaan gebeurde er helemaal niets. Nu krijg ik het laadje niet meer open, het lichtje brandt niet bij het opstarten van de pc en de bios geeft alleen 1 drive aan; staat ook niets meer in "deze computer". Kan ik het alleen oplossen door de pc te openen en de brander eruit te halen om de cd-rom los te krijgen en hoe doe ik dat? Het is een Compaq Pressario.
:(

Op het frontpaneel van je brander, ga je een klein gaatje vinden. Met een paperclip, kan je in het gaatje gaan, dan kan je manueel de cd verwijderen.

Tja als het lampje niet meer brand....,maar probeer eens met een paper-clip.

Er zit een klein gaatje net boven het volume wieltje.
Daar moet je eens voorzichtig met de paper-clip in duwen om te openen.

Bedankt voor jullie reacties. Helaas is er geen gaatje te vinden, wel in de cd/dvd reader drive, maar niet in de burner drive. Er is wel een klep die opengaat, maar ik kan er niets mee. Dit probleem heb ik eerder gehad en toen heeft iemand de brander voor me eruitgehaald en de cd-rom losgekregen. Ik weet niet hoe dat zit van binnen, hoe ik dat moet doen, had ik gehoopt dus dat er misschien een andere oplossing was. Ik wil het eerst zelf proberen voordat ik iemand moet vragen om hierheen te komen om het voor me te doen.
Bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan