cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hey, ik had ff een vraagje...ik was vanmiddag wat aan het rommelen op mijn oude computer en ik probeerde een spelletje van een cd te spelen via dos (via windows doet het geluid het niet). Het probleem is dat de cd-rom speler het niet doet via dos (Als ik dos opstart staat er ook bovenaan:
"Device driver not found IDECD001"
"No valid cd-rom device drivers selected"

Hoe moet ik die cd-rom dus selecteren voor dos? Ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen maar als het kan graag..:)

is mscdex wel op die computer geinstalleerd.moet meteen mee opstarten als de computer aangaat.
Meestal is er ook nog een driver nodig, heb je dit allemaal wel op jouw computer staan.

Download de driver in mijn handtekening, daarop staat algemene CD-romdrivers.

Als ik mscdex.exe van die bootdiskette open staat er:
"mscdex version 2.95 has already started"

Klopt, die start automatisch bij het booten. Je kunt de Cd-romspeler benaderen.

Dat je nu de CD-rom kunt gebruiken. CD er in en de juiste driveletter kiezen (D: bijvoorbeeld).

Het lukt nog niet :( als ik het spel via Dos opstart, start het ook wel, maar zodra ik op de single player klik geeft hij aan dat er een cd nodig is, en die zit er gewoon in (in windows doet mijn cd-rom speler het gek genoeg wel). Het spel is dus al wel geinstalleerd maar het spelen ervan via Dos lukt niet...

Niet elk spel werkt in DOS, DOS is oud en uit. Over welk spel heb je het?

System Requirements
For the PC

Windows 95/98/NT
Pentium-60 or Equivalent
16MB RAM
80 MB Available Hard Drive Space
2X CD-ROM (4X for Cinematics)
Local Bus SVGA Video Card
(Direct X Compatible)
Microsoft Compatible Mouse
DirectX-Compatible Sound Card

DirectX is kennelijk nodig om het spel te spelen, je komt dus automatisch uit bij een Windowsomgeving.

Oh ok, is verder ook niet echt heel belangrijk hoor, wou gewoon even voor de grap warcraft II weer eens spelen :) dus is verder niet zo'n probleem, maar iig bedankt voor de hulp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan