cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Berichten
1.270
hallo ik heb onder apperaatbeheer bij dvd/cd-rom een derde cd-rom er bij staan. De naam is generic dvd-rom scsi cdrom device, hoe komt dat erin, en hoe kan ik dat verwijderen. Als ik hem met r aanklikt en verwijderen aangeeft komt het met opstarten weer terug. Gr. Rama
 
Het lijkt me wel dat dat hij wel een bestaande vind. :)
Heb je misschien zonder dat je het weet een virtuele rom er bij gekregen met een programma?
Weet je precies de naam van dvd-rom?
 
Nee alleen de naam generic staat er bij, en scsi heb ik ook niet.
 
Vertel eens wat je zelf hebt in je pc.
Staan er merken op?
Wil je eens kijken?

Er zijn bepaalde programma's die een virtuele dvd-rom meeleveren. Soms heb je dat niet in de gaten en staat dat ding in je verkenner alsof het een echte is.
Hij bootst echter alleen een echte dvd-rom na.
 
Ik weet niet wat je precies bedoeld daarmee, maar ik heb een Plector cd r en een Toshiba dvd rom
 
Dan moet die andere een virtuele zijn.
Heb je laatst iets als Daemons gedownload? Of een programma om dvd's te bekijken. DivX of zo.
 
Het enigste wat ik nieuw er opgezet heb is Nero 6.3115 en mp3 gain
 
Geplaatst door rama
Het enigste wat ik nieuw er opgezet heb is Nero 6.3115 en mp3 gain

Dan heb je waarschijnlijk uit het Nero 6 pakket ook Nero ImageDrive geïnstalleerd. De virtuele cd/dvd-rom drive die je nu hebt zal zijn gecreëerd door ImageDrive.
 
Het zou best kunnen ? hoe krijg ik dat nu weer ongedaan gemaakt.
 
Geplaatst door rama
Het zou best kunnen ? hoe krijg ik dat nu weer ongedaan gemaakt.

Door Nero ImageDrive uit te schakelen, denk ik. Daar krijg je vast wel een mogelijkheid voor via Start -> Alle programma's -> Nero (of Ahead) -> Nero 6 Ultra Edition -> Nero Image Drive.
 
Ik heb dat geprobeerd , maar dat werkt niet. Ik heb nero er zelfs afgehaald maar hij blijft er instaan. Als ik het uitschakeld is het weg maar als ik de computer dan weer opstart is het weer terug.
 
Heb je Nero via start/progr.toegang en instellingen weggehaald?
Is de Neromap helemaal leeg?
 
Ja er staat niets meer van in.Ook bij regcleaner staat niets meer.
 
Ook niet met een aparte vermelding zoals Buffy zei?
Nero Image Drive?
Misschien is het dan toch nog een ander programma. Wat heb je er de laatste tijd opgezet? Moet iets met DVD te maken hebben.
 
Ik ga verder zoeken jullie horen het nog.
 
Ik kom er echt niet uit , ik weet niet wat ik geinstalleerd heb wat dit kan veroorzaken. Ik krijg het met geen mogelijkheid uitgeschakelt het blijft terugkomen
 
Heb ik ook naar gekeken maar ik kan niet ver genoeg terug.
 
Je vindt het natuurlijk vervelend maar dat ding eet geen brood. Laat het gewoon staan. Met een format verdwijnt ie zeker een keer. Of je ontdekt toch nog welk programma het is.
Vreemd is het wel want met systeemherstel zou je de laatst geinstalleerde programma's nu moeten missen. :8-0:
 
Oke bedankt voor jullie medewerking , ik laat het inderdaad gewoon staan. Gr Rama
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan