cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2007!:)
Mijn cd rom doet vreemd. Als ik een cd er in stop dan zie je wel dat ie de cd leest, maar vervolgens gebeurt er niets meer. Moet er normaal niet op het scherm verschijnen wat er op de cd staat?

groeten
Adelheid

Normaal krijg je ook een scherm of van Windows zelf ( wat wilt u doen - scherm ) of van het programam / spel zelf.

Ik denk dat de Autorun op disable staat. Kijk eens hier voor de Windows XP Autorun Repair Wizard. Daarmee kan je het weer goed zetten.

Je kan onder verkenner op de cdrom aantoetsen om te kijken wat er op staat.

cd rom

Hallo Michael

Ik heb geklikt op die link, maar ik weet niet wat ik verder moet doen.
Ja echt, ik ben een oen hoor op dit gebied.

groetjes

Geeft niet ik let het uit:

1) Als je bij die pagina bent, klik je op een link onder het kopje Download From, bijvoorbeeld op MajorGeeks TX - en dan start de download. Sla het bestand op op je bureaublad of op een andere plek waar je het makkelijk kan terugvinden.

2) Na het downloaden ( het is een klein bestand, dus het duurt niet lang ) dubbelklik je op autofix.exe ( icoontje: blauw tandwieltje ).

3) Dan start de wizzard om je te helpen.
Volg verder de wizard en klik zonodig op Repair.

Succes!:thumb:

cd rom

Hallo

Dit heb ik allemaal gedaan, maar zonder resultaat. Er stond overal al ok, dus er was zeg maar geen probleem, maar toch doet ie het niet. Ik heb de cd inmiddels wel op onze draagbare cd-speler geprobeerd en daar speelt ie wel af, dus rara

groetjes
Adelheid

Vraagje: gebeurt dit bij elke cd / cd-rom? Of alleen bij deze?

De inhoud kan je zien door naar start - deze computer - rechtsklik op de drive waar cd / cd-rom inzit - verkennen. Dan krijg je de inhoud te zien.

Over de Autofix:
Je moet dan verder klikken, dan kom je bij een scherm waar je de drive kan selecteren waar autoplay niet goed doet, en dan kan je nog weer verder en dan kan je nog tests uitvoeren.
De wizard heeft meer in huis:thumb:

cd rom

Als ik dat doe, met verkennen, dan komt er helemaal niks in het scherm, behalve mappen.

Hallo Michael

Als ik dubbelklik op autofix etc. en klik op repair bij legacy autoplay event, dan geeft hij: either the device is malfunctioning or the wizzard cannot determine the problem.
Dit antwoord geeft ie ook als ik op repair klik bij: Autoplay V2 event.
Dan krijg ik later het bericht: the wizzard wat not able to fix your Autoplay problem. see the log.

Kan je die mappen niet openen?

En, ik kijk even voor een registerfix voor je Autorun probleem.

Hij leest hem dus maar geeft het niet weer, Staat er iets op de cd?
Bij mij leestte hij hem ook en gaf hem niet weer, alleen toen er iets op stond.

Adelheid,

Vraagje: gebeurt dit bij elke cd / cd-rom? Of alleen bij deze?

cd rom

Er staat wel iets op want zoals je in mijn eerdere verzoek kon lezen deed ie het wel op de draagbare dvd-speler

CD is goed maar:

Nog een keer dezelfde vraag: de cd drive in je pc, werkt daar elke cd / cd-rom niet op of alleen deze cd?

Dan doet de drive het goed, en kan je cd lezer deze bepaalde cd niet aflezen.
Dan was de Autifix niet nodig geweest, maar goed.

Ik neem aan dat er een film / video op staat maar voor de zekerheid:
Wat staat er op het cd'tje? Film / muziek >

Het is een begeleidende cd van een artikel dat ik gekocht heb, dus een filmpje

Probeer het eens af te spelen in Windows Media Player. Als je dubbelklikt op de cd drive gebeurt er niks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan