CD-Roms doen het niet op nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Hoi,
Weer een vraag, dat heb je als je weer een nieuwe computer hebt,pffffff.
Deze computer heeft Windows XP, de vorige had windows 98. Nu merken we dat de spelletjes van mijn dochter niet goed lopen, ik krijg dan een foutmelding, b.v.:onbekende fout tijdens de toegang tot een bestand zonder naam.
Of het scherm wordt zwart (flat screen). Kan dit komen door deze nieuwere versie van Windows? Ik heb al geprobeerd om via eigenschappen in ander stuurprogramma (Windows98) in te stellen maar ook dan komt de foutmelding.
Kun je nu alle oudere spelletjes niet meer spelen???
Groetjes Sita

Zijn dat DOS- of Windowsspellen? Misschien wat namen noemen van die spellen?

Groetjes,
Bennie

namen van spelletjes

Bennie,
Het zijn Windows CD roms, b.v Huggly's schildpadden speurtocht,Noddy.
Groetjes

Huggly's schildpadden speurtocht? Mijn favoriete spel nog wel!:D

Ik zag net dat die spellen niet compatibel waren voor Win XP. De compabiliteitsmodus hielp ook niet? Is dat wat je eerder bedoelde?

Als je nog meer van die spellen hebt, zou je kunnen overwegen om een dual-boot te maken met Win98.

Groetjes,
Bennie

dual boot????

Hoi Bennie,
Vergeet niet dat ik een digibeet ben en een dual boot zegt mij niets. Wat is dat en vooral hoe doe ik dat?
Nee hij was inderdaad niet compatibel. Leuk spel he? We hebben ook die ander, Huggly's pyama.... weet zo even de naam niet meer, ligt bij opa (die nu onze computer heeft en waar het spel het wel goed doet).
Groetjes!
Weet je trouwens ook waarom ik steeds opnieuw moet inloggen als ik een vraag wil beantwoorden?

Een dual-boot is een PC waarop meerdere besturingssystemen staan. Bijv. Win98 en Win Xp. Je kan dat aantal uitbreiden zoveel je wilt. Bij het opstarten krijg je dan een keuzemenu waaruit je kan kiezen met welk besturingsysteem je wilt opstarten.

Als je hierbij een "handige Harrie" bij de hand zou hebben zou dat erg gemakkelijk zijn. Het is niet echt eenvoudig, temeer omdat XP er al opstaat. De procedure is ongeveer:

1) Extra partitie aanmaken op de harde schijf. (Je hakt als het ware je schijf in meerdere stukjes (partities). Elke partitie heeft een eigen schijfletter).

2) Win98 installeren op die extra partitie.

Inlogprobleem: heb je cookies wel op enabled staan?

Groetjes,
Bennie

Bennie

Hoi,
de computer gaat nu echt uit zo meteen, hoe kan ik zien of de cookies op enabled staan? Ik krijg wel steeds een popup schermpje van een soort hulp wizzard over cookies etc. maar deze keer natuurlijk niet. Via welke andere weg kan ik dat controleren? Internetverbindingen o.i.d.?
Groetjes Sita
Ennuh, ik ben hierzelf de handige Harry, dus met die harde schijf begin ik maar niet te experimenteren, binnenkort maar even vragen als de handige harry weer eens langskomt, welterusten!

Zie je onderaan de statusbalk een oogje met een rood verbodsteken? Zie plaatje. Zo ja, daarop dubbelklikken, cookie selecteren en dan met de rechter muisknop wijzigen (accepteren).

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• cookie.jpg
    cookie.jpg
    2,6 KB · Weergaven: 173
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan