cd roms niet leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik ben druk bezig met mijn cd-r schijfjes allemaal over te zetten op de harde schijf. Enkelen met muziek zijn niet meer leesbaar, geen ramp.
Maar een aantal zijn helemaal niet meer leesbaar en daar staan foto's van mijn dochter op en vakantiefoto's.
Ik zou deze graag op de harde schijf hebben.
Ik heb 3 verschillende cd-r drives geprobeerd maar op alle 3 zijn ze niet leesbaar. 1 schijfje wordt zelfs weergegeven als leeg, terwijl ik zeker weet dat er iets opstaat.
Wie kan me helpen, elk idee is welkom, het mag ook best wat geld kosten, als er maar resultaat geboekt wordt.

Worden andere CD's - waarvan bekend is dat ze goed zijn - ook als onleesbaar weergegeven?

Nee, ik kan een groot aantal cd's gewoon goed lezen. Het gaat om 4 van de 14 foto cd's

Kun je misschien proberen om ISO-bestanden van de CD's te maken?

Ik gebruik hiervoor Gizmo Central, dit vind ik zelf een van de beste brand-/mountprogramma's.

1. Gizmo Central installeren.
2. Computer opnieuw opstarten.
3. Rechts klikken op CD-/DVD-station en Create ISO from Disc... kiezen.
4. Je kunt na afloop het ISO-bestand vinden in Documenten\Gizmo\Images.
5. Rechts klikken op ISO-bestand, Mount Image kiezen en bij Drive Letter de eerst beschikbare letter kiezen.

Dan wordt het ISO-bestand 'gemount' naar een virtueel CD-ROM-station. Kun je op die manier de bestanden lezen?

@Tobias hij is nu bezig, dus ik hoop dat het werkt.
@vanschagen dank je, maar die tools heb ik al geprobeerd, heeft helaas niet gewerkt

@vanschagen De laatste link kende ik toch niet, de andere wel, en nog een aantal die ik geprobeerd heb. Deze is druk bezig en lijkt wat te doen
edit, de minitool werkt maar is helaas alleen maar gratis tot 1 GB, aankoop is erg duur

Laatst bewerkt:
TestDisk is een heel goed hulpprogramma, mooie tip van Lange Pier.

Ik heb er zelf de complete inhoud mee kunnen redden van de 40 GB harddisk (met beschadigd bestandssysteem) van mijn zusje. Aanrader!

Ga ik die ook nog even proberen, dank je!
edit: testdisk lijkt niet te werken op cd-rom, klopt dat?
Of kijk ik gewoon iets over het hoofd?

edit 2: ik heb photorec nodig zie ik, dank je

edit 3: Ik heb helaas te weinig verstand van pc's om de werking van photorec te snappen

Laatst bewerkt:
Speciaal voor onleesbare media :

ISOBUSTER

Heb hier zelf de betaalde versie van sinds de 1ste Pro ......onmisbaar in mijn toolbox

Photorec heeft het niet voor elkaar gekregen, een oudere versie van minitool wel.
Ik ben tot diep in de nacht bezig geweest maar bijna alle foto's zijn gered.
Ontzettend bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan