Cd router kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietbelangrijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Hallo allemaal,

Geen idee of dit hier hoort maar ik heb maar een klein beetje verstand van computers, vandaar dan ook een vraag.
Ik krijg binnenkort een laptop waarmee ik graag draadloos door het huis wil kunnen wandelen. Ik wil dus draadloos internet. Nu hebben wij al een tijdje een klein wit draadloos iets (Wireles AP WL-330g, van ASUS). Hier krijg ik helaas geen bereik mee op mijn eigen kamer en soms ook niet in de woonkamer. Ik ben er dus vanuit gegaan dat het signaal hiervan slecht is en ben dus op zoek gegaan naar een andere router.
Nu heb ik uiteindelijk de Linksys Wireles-N home Router (Model no: WRT120N) gekocht om te kijken of dit beter was.
Ik heb hem uiteindelijk aangesloten maar ben erachter gekomen dat ik op de zelfde plekken als eerst nog steeds geen internetverbinding kan maken.

Nou heb ik 2 vragen.
Ik wil de oude routers weer aan de computers koppelen aangezien deze router weer terug moet, maar ik ben daar de installatie cd van kwijt. Kan zijn dat wij hem nooit hebben gehad, kan ook zijn dat het niet nodig is, maar ik durf nog niks te doen voordat ik zekerheid heb. Ik hoorde van iemand dat je zulke dingen ook op internet kan downloaden?
Wij hebben in iedere geval als oude router: Linksys etherfast 4-port cable/DSL router with 4-port Switch.
Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik deze router weer aan de pc's kan linken zodat die andere zo snel mogelijk terug kan?

Nou mijn tweede vraag.
Weet iemand toevallig hoe ik wel internet op mijn kamer en op alle andere plekken kan krijgen waar hij het nu niet doet? Ik zelf ben hier niet zo technisch in en het zegt mij eigenlijk ook allemaal niets.
Wel vond ik deze:
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/RangeExpanders
Maar geen idee of dat iets is?

Nou ik hoop snel reactie van iemand te krijgen en hopelijk morgen in iedere geval de oude router weer te kunnen plaatsen.
Alvast bedankt.

Je wilt je oude routers weer aan je pc's koppelen ???

Je zult iets duidelijker moeten zijn.
Je hebt een modem veronderstel ik met daarachter een router.
Hang een van je pc's aan de router, (aan een lan-poort) start->uitvoeren->cmd->in het zwarte scherm wat je nu krijgt, type je "ipconfig"(zonder aanhalingstekens) en noteer het ip adres van je gateway. Dat is waarschijnlijk iets van : 192.168.X.X. Waar de X'en staan voor de cijfers die je zelf hebt gevonden.
Open een webbrowser, en type in de adresbalk http://192.168.X.X.
Je bent nu in de router, en kunt hem aan je wensen aanpassen, daar heb je geen cd voor nodig.

Als je een router hebt, waarvan de antennes te verwisselen zijn, is het voordeliger om er een omni-directional antenne op te schroeven.

Even omdat ik zo naar school moet en daarna pas kan veranderen.
Ik heb nu de nieuwe draadloze router op alle pc's geinstalleerd. Ik ben er achter gekomen dat deze net zo slecht/goed werkt als de oude draadloze kastje.
Ik had voor deze nieuwe een andere router (Linksys etherfast 4-port cable/DSL router with 4-port Switch.) met in een van die etherfast poorten Wireles AP WL-330g, van ASUS waardoor we draadloos internet tegelijkertijd hadden.
Ik wil dus de Linksys etherfast 4-port cable/DSL router with 4-port Switch opnieuw installeren op onze pc en de nieuwe terugbrengen naar de winkel.
Om de nieuwe te installeren had ik een cd erbij gekregen dus ik ga er vanuit dat ik voor om de oude te installeren daar ook een cd voor nodig heb? Of staat deze software nog op de computer?
Ik zal straks is even proberen wat jij net hebt verteld.
En als het toch anders moet hoor ik het graag!

Nogmaals, je hebt geen cd nodig.

Een van je pc's met een utp kabel aan een van je fast-ethernet poorten (lan)
koppelen (4), en vervolgens doen wat ik hierboven omschreven heb.
In het menu van je router krijg je eerst een scherm, waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen.Zoek even op de site van Linksys naar de gebruiksaanwijzing van jouw specifieke router.
Welke dat kun je vinden op de site van de fabrikant bij de handleiding, oftewel manual.
Daar vindt je ook nieuwere firmware.

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT120N

Inlognaam vermoedelijk Admin en ww. leeglaten.

Dan je Asus.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Ook daar vindt je nieuwere firmware, waarmee je je zendvermogen wellicht op kunt krikken.

Het zou ook handig zijn, welk type je oude router is. Linksys is duidelijk, maar er hoort meer bij.

Hallo,

Ik heb het nog niet geprobeerd omdat iedereen roept dat het onmogelijk kan zijn dat ik geen draadloos internet op me kamer heb. Heeft iemand dan enig idee hoe het dan wel mogelijk is? Wat ik er aan kan doen om het wel te krijgen?

Alvast bedankt.

Is dat de manier om dan op mijn kamer draadloos te krijgen?
Ik dacht dat u/jij uitlegde om de oude router weer te installeren?
Ik heb dus nog de nieuwe erin, en met u/jouw uitleg kan ik dus draadloos op mijn kamer krijgen met de nieuwe router? (even voor de check voordat ik het ga proberen).

Sorry, ben niet zo'n held;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan