CD-RW 80 Min/700 Mb niet geformatteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

verajoost

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Mijn computer (Gateway 700 Mhz, 3 jaar oud, Windows 98) slaagt er niet in "CD-RW 80 Min/700 Mb (Hi Speed 6x10x) cd's te formatteren. Dit met behulp van het programma DirectCD.

Ik heb een IDE-CD R/RW 8x4x32 brander.

Merk van de CD's:TX, Silver.

Ik heb 2 schijfjes getest, bij beide krijg ik na ruim 2 minuten de boodschap "ongeldig startblokadres". Gedurende die 2 minuten verschijnt een dialog box met de boodschap dat de cd wordt gecontroleerd en bezig is te formatteren.

Wat kan ik hieraan doen ?
thx
Wouter

Hallo, zelf heb ik ook slechte ervaringen met Direckt cd of incd , ik denk dat de snelheid van de brander er wel iets mee te maken heeft. De bedoeling is om de cd als een soort grote floppy te gebruiken maar dat werkt niet zo goed. Het heeft niet zoveel voordelen. Als backup kan je beter een gewone cdr gebruiken die kosten toch al niet zoveel. De uitleg over de melding ongeldig startblokadres moet ik je schuldig blijven want die heb ik nog nooit tegengekomen.

Groetjes

Jouw brander kan slechts rewritables aan tot 4 speed. 6 Speed is dus teveel. Klinkt vreemd. Met recordables is het vaak geen probleem, die brand je dan gewoon op een lagere snelheid. Sommige rewritables zijn alleen geschikt voor een high-speed recorder (staat op het doosje). Ik denk dat dat laatste bij jou het geval is. Ik heb zelf ook enkele high-speed rewritables (6-12 speed), die kan ik niet op mijn oude 4-speed rewriter branden. Op de cd's staat dan duidelijk een melding als 'Only for high speed recorders'.

Voordat ik mijn doosje met 10 CD-RW's nu aan iemand anders probeer te slijten, nog 1 vraag.

Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat het installeren van een ander brandprogramma (bv Nero) geen oplossing kunnen bieden. Is dat onjuist ?

gr
Wouter

Ik meen dat directcd een eigen formatteringsmethode gebruikt, met oa als gevolg dat je geen 700mb erop kwijt kan maar een hoop minder. Dus volgens mij zit je vast aan de directcd format methode, maar voor alle zekerheid, probeer het eens met eerst met wasy cd creator.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan