CD-RW/DVD speler leest niet in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoopy_Ray

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2003
Onlangs heb ik van het merk Samsung een Combo CD-RW/DVD speler type SM-308B gekocht. Als OS heb ik Windows XP. Na het inbouwen van de hardware herkent XP netjes het nieuwe apparaat en wordt de driver die Windows XP meeleverd keurig geinstalleerd. Windows XP en ook mijn bios herkennen de CD-RW/DVD speler zonder probleem.

Echter, wanneer ik mijn Combo CD-RW/DVD speler wil gebruiken krijg ik de melding 'plaats een cd/dvd of een ander medium in de drive' ...??? (Zit een cd/dvd in)

Op de Samsung site wordt alleen een firmware update geleverd en verder kan ik nergens een driver voor dit model voor Windows XP vinden (ik heb niet het idee dat de meegeleverde driver van XP goed werkt).

Heeft iemand enig idee hoe ik deze drive werkend krijg of waar ik de juiste XP drivers hiervoor kan downloaden ??

Alvast bedankt voor de input.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.

Ik neem aan dat je een brandprogramma gebruikt bv. Nero en DVD programma bv PowerDVD.

Ps. Een driver is niet nodig voor dit apparaat Windows herkent hem wel.

Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling dat je op de Helpmij site blijft zodat anderen kunnen mee helpen (en leren).

Dit is dus de reactie van Snoopy_Ray

Hoi Will-Well,

Bedankt voor de snelle reactie.

Het klopt dat XP de cd-rw/dvd speler automatisch herkent en de daarvoor bedoelde drivers heeft geinstalleerd. Zoals je al aangeeft heb ik inderdaad het brandprogramma Nero geinstalleerd en wordt hierin de speler herkent. Ik kan de brander selecteren maar bij het eventuele branden gebeurt er niets. Er wordt dan aangeven dat ik een cd of een ander medium in de cd-rw/dvd speler moet stoppen.

Kan het ermee te maken hebben dat ik al een 56 speed cd speler en een 24 speed brander in mijn systeem heb zitten ?

Mijn huidige 52 speed cdrom speler en mijn 24 speed writer zitten als master en slave op één IDE poort en mijn harde schijf en de probleem cd-rw/dvd speler als master en slave op een aparte IDE aansluiting.

Daarnaast heb ik verschillende oproepen van diverse mensen gelezen die zoeken naar de XP drivers aangezien zij problemen ondervinden terwijl zij deze niet hadden onder 95, 98 win 2000 etc.

Heb je enig idee ?

Als ik het goed lees heb je dus 2 branders in je PC.

Geplaatst door Will-Well
Als ik het goed lees heb je dus 2 branders in je PC.

Ik heb momenteel inderdaad 2 branders in mijn pc zitten. Beide zijn op een aparte IDE poort aangesloten. Zojuist heb ik van samsung vernomen dat Samsung drives alleen de standaard windows drivers gebruiken en dus ook met de door Windows XP geinstalleerde drivers zou moeten werken !

Het schiet me nu wel te binnen dat nadat XP mijn Samsung speler had gedetecteerd en de drivers hiervoor heeft geinstalleerd mijn speler heel even gewerkt heeft. Op dat moment had ik nog geen dvd software programma geinstalleerd. Op een film dvd die ik op dat moment in de drive had zitten stond een dvd programma die ik vervolgens heb geinstalleerd. Op dat moment kon ik dus wel de drive middels de verkenner benaderen. Na deze installatie is dit probleem volgens mij opgetreden.

Ik zou die andere 2 loskoppelen en de combo opnieuw laten vinden door windows want ik ben bang dat je een conflict hebt.

Geplaatst door Will-Well
Ik zou die andere 2 loskoppelen en de combo opnieuw laten vinden door windows want ik ben bang dat je een conflict hebt.

Bedankt Will, ik denk dat ik je advies inderdaad ga opvolgen en de overige cd spelers loskoppel. Het vreemde is alleen dat windows geen conflict opmerkt en aangeeft dat alle apparaten zonder problemen werken ?

Gr.

Geplaatst door Will-Well
Welk DVD programma was dat ?

Geen idee, ben momenteel niet thuis. Het valt me wel op dat toen ik dat dvd programma nog niet had geinstalleerd een software cd/dvd wel te lezen was. Ik kon alleen geen dvd afspelen. Vervolgens heb ik dus dat programma van de DVD gebruikt in de hoop dat ik de dvd functionaliteit voor het afspelen van films zou kunnen gebruiken.

Ik zal vanavond een update geven met de naam van het programma.

Geplaatst door Will-Well
OK wel Thuis.

Nadat ik mijn eerder DVD programma heb verwijderd en het programma PowerDVD heb geinstalleerd werkt de DVD speler. Ook kan ik nu zowel software cd's alsmede DVD films afspelen en gebruiken.
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat als ik het brandprogramma Nero opstart ik geen gebruik kan maken van de brand functie. Ik kan wel gewoon bestanden selecteren, maar als ik vervolgens de CD wil branden krijg ik de melding 'plaats een nieuwe schijf'.
Het rare is dat als ik vervolgens Nero afsluit mijn CD-RW/DVD speler WEER geen CD's of DVD leest !!
Als ik vervolgens PowerDVD opstart werkt alles weer !!!
Vreemd hè.

In ieder geval bedankt voor je hulp. Ik ga mijn PC opnieuw inrichten en denk dat de problemen dan verholpen zijn.

Groeten

Een kwestie van uitproberen, Suc6 en graag gedaan.

Ps. als je er niet uitkomt dan meld je het maar weer.

Ik heb bijna hetzelfde probleem, hoe is dit nu eindelijk opgelost?

Win XP herkent drive maar ziet geen media dus brand niet, Nero ziet drive en media dus brand wel? Ik heb 1x DVD-R en 1x DVD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan