CD RW en DVD ROM niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritmanelleke

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Wij hebben een beetje brakke computer, maar hij doet het wel. Alleen nu worden de dvd rom en de cdwriter niet meer herkend. Ze staan niet bij deze computer, de writer staat wel herkend bij F2 na opstarten, maar de dvd rom helemaal niet. Wat kunnen we doen? We draaien onder Windows ME.
Help ons, want we kunnen niet veel leuke dingen doen zo!
Alvast bedankt.

Wat bedoel je met een beetje brakke computer?
Wanneer hij niet goed functioneert, dan kunnen je beter een format C uitvoeren en mogelijk XP installeren.
Dat zal een hoop van je problemen oplossen.

Kan niet

Dat is juist het probleem, dat kunnen we niet. De computer wil niet dat we formatteren! Dan krijgen we helemaal problemen, en we willen alleen de drives terug, zodat we weer wat kunnen. Totdat het schip met geld komt, moeten we het hiermee doen!
Marit.

Kijk eens in het conf.scherm bij hardware en verwijder daar de DVD en de rewriter.
Nu rebooten en het systeem zal beide zelf weer installeren.
Houdt eventuele drivers bij de hand.

staan er niet

Tja, bij hardware staan ze al niet meer genoemd! En voor de cd writer heb ik wel de cd rom, maar die wordt niet gepakt en dus niet geinstalleerd.
Hoe verder? Ik weet het echt niet meer!

Radiostilte?

Tja, het is nog steeds niet opgelost en ik weet echt niet meer wat te doen? Hoe kan ik een computer die niks wil, dus niet formatteren, niet herstellen, niet cd draaien toch weer aan het praten krijgen? Trouwens, de laatste dagen moet ik de computer twee keer aanzetten! De eerste keer start ie niet door. Stekker eruit en weer in en dan start ie door. Brrrr rotcomputer...!:confused:
Als ik toch zou willen formatteren, is daar een programma voor waardoor het wel kan? Want de computer wil altijd eerst schijfcontrole en dat kan niet voor het opnieuw installeren van ME, en formatteren kan helemaal niet omdat de schijf in gebruik is door windows.???

Marit.

(quote)het is niet altijd rozegeur en maneschijn(quote)

Heb je al een keertje met een opstartflop ( win 98) opgestart?

Nee, die heb ik niet. Alleen van windows ME, en die wrkt niet meer, omdat ik de writer heb toegevoegd naderhand. Dus, rara hoe doe ik het nu? Ik probeer al zoveel, maar het zit hem vast in de compatibiliteitsmodus van de drives C en D, maar dat kan alleen worden opgelost als ik de juiste drivers voor de cdrom en writer weer heb, en waar haal ik dat vandaan?

Tjaa en nu?

Ik zit er nog steeds mee, het wil niet opgelost worden, dus ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe koop, die aansluit, dan doet de writer het ook wel weer, want die staat wel aangesloten in de Bios. Dus...
Marit.:confused:

Hehe!

Nu is het opgelost! We hadden gewoon een defecte dvd rom. Maar.... bij een computershop een nieuwe er in laten zetten, alles deed het weer redelijk. Nu zetten we na het eten, gisteravond en gistermiddag de comp weer opgehaald, de computer aan, en wat blijkt:
fout bij het starten van explorer.exe. Installeer windows opnieuw. Leuk, dus ik druk op OK. Sluit de computer en er is geen beweging meer in te krijgen.... Fijn hoor, zo'n computer!
Maar in ieder geval is de dvd rom gemaakt. Bedankt allemaal voor jullie berichtgevingen.
Marit.
Het zijn de beste computers die wel eens fouten vertonen!
:)

Je kunt je afvragen of de DVDrom uberhaupt wel kapot was.
Je CDrw doet het toch ook niet goed.
Is die ook niet kapot volgens de computershop.
En waarom doet hij het nu niet meer.

Je gaat eerder denken aan moederboard problemen en geheugenproblemen.

Zou met enige reserve de computershop benaderen en niet alles geloven wat ze zeggen.

Inderdaad!

Inderdaad, want ik was er vanmorgen om te klagen over dit probleem, en lachend wordt me meegedeeld dat ik waarschijnlijk gewoon nieuwe software van windows moet kopen, oftewel 110 euro minstens. Nou, daar sta je dan als computer leek met je mond vol tanden, dat moet toch anders kunnen? Stom ook om geen windows cd er bij te krijgen als je een computer koopt, dat gebeurt me niet weer. Maar goed, al met al hebben we weer onze oude windows 95 computer te voorschijn gehaald en dat werkt in ieder geval, de nieuwe dus absoluut niet.
Groet, marit.:)

Misschien moet je eens proberen om XP op de probleemcomputer te installeren.
Het kan zijn dat alles gewoon weer werkt.

Ik zou ook even terug gaan naar de winkel en de oude DVDspeler opeisen en misschien ook wle proberen om de nieuwe weer in te inleveren en je geld terug te krijgen.
Krijg er een nare smaak van in mijn mond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan