Ik gebruik cd-RW's als extra opslagplaats voor data. Dus, de CD-RW wordt door mij gebruikt net zoals jij de HD gebruikt (wegschrijven-wissen-mappen maken-files hernoemen-enz). De files zijn oa zelf gemaakte digitale foto's, software (zip-rar-enz), enz. Deze files kopieer ik dan met DOpus (is prog idem aan Norton commander of Windows verkenner). Dus ik sleep de files van de HD naar de CD-RW en klaar.
Normaal kon ik vroeger deze CD-RW's opnieuw formatteren (net zoals een HD) en deze CD-RW terug als data opslag gebruiken.
Dit lukt mij nu ineens niet meer.
Gegevens :
-geen progs zoals Nero of easy cd creator op HD
-antivirus (Norton) is uitgeschakeld tijdens het formatteren en controleren
-ik gebruik clonecd om de cd-RW te formatteren.
-Win XP pro
Nadat ik de CD-RW geformatteerd heb en deze met windows verkenner wil openen dan verschijnt er een raampje met de volgende tekst :
H:\ is niet toegankelijk
Onjuiste functie
Ik kan dus geen data meer op de CD-RW wegschrijven omdat ik er geen toegang toe krijg.
Het vreemde is wel dat ik met een muziekprogramma (Get it on CD) bv 20 zelf gekozen ".wav" files er op kan branden.
Deze CD-RW met muziek speelt dan ook nog prima in de auto op de CD-speler die CD-RW kan weergeven.
Ik krijg dus geen toegang tot de CD-RW maar ik kan er wel muziekfiles op branden.
Is Win-XP misschien verantwoordelijk ? Ik heb onlangs de nieuwste patches geïnstaleerd.
Ik kan echter niet bevestigen of het probleem zich ook al was voordat ik de patches geïnstalleerd heb.
Wie gebruikt ook CD-RW's voor data ?
Kan jij ze formatteren en opnieuw gebruiken ?
Enig idee waarom ik geen toegang krijg tot de CD-RW ?
Groetjes,
Eddy
eddyhor@pi.be
Normaal kon ik vroeger deze CD-RW's opnieuw formatteren (net zoals een HD) en deze CD-RW terug als data opslag gebruiken.
Dit lukt mij nu ineens niet meer.
Gegevens :
-geen progs zoals Nero of easy cd creator op HD
-antivirus (Norton) is uitgeschakeld tijdens het formatteren en controleren
-ik gebruik clonecd om de cd-RW te formatteren.
-Win XP pro
Nadat ik de CD-RW geformatteerd heb en deze met windows verkenner wil openen dan verschijnt er een raampje met de volgende tekst :
H:\ is niet toegankelijk
Onjuiste functie
Ik kan dus geen data meer op de CD-RW wegschrijven omdat ik er geen toegang toe krijg.
Het vreemde is wel dat ik met een muziekprogramma (Get it on CD) bv 20 zelf gekozen ".wav" files er op kan branden.
Deze CD-RW met muziek speelt dan ook nog prima in de auto op de CD-speler die CD-RW kan weergeven.
Ik krijg dus geen toegang tot de CD-RW maar ik kan er wel muziekfiles op branden.
Is Win-XP misschien verantwoordelijk ? Ik heb onlangs de nieuwste patches geïnstaleerd.
Ik kan echter niet bevestigen of het probleem zich ook al was voordat ik de patches geïnstalleerd heb.
Wie gebruikt ook CD-RW's voor data ?
Kan jij ze formatteren en opnieuw gebruiken ?
Enig idee waarom ik geen toegang krijg tot de CD-RW ?
Groetjes,
Eddy
eddyhor@pi.be