CD-RW vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik werkte nooit met CD-RW's dus weet niet zo goed hoe ze werken, ik heb nu hier een CD-RW en daar brand ik telkens zo'n 80-100 MB op. En het "metertje" in het brandprogramma gaat steeds voller staan (CD ruimte). Maar watnou als mijn CD vol is? Het idee van CD-RW is toch dat je 750 MB kan branden en de hele meuk weer eraf en opnieuw branden?
Of is het gewoon telkens een beetje bijbranden tot hij vol is?

Als je het cd'tje leeg maakt kun je het weer opnieuw volstouwen :-)

Geplaatst door XP_PC
...... ik heb nu hier een CD-RW en daar brand ik telkens zo'n 80-100 MB op. En het "metertje" in het brandprogramma gaat steeds voller staan (CD ruimte).......
Of is het gewoon telkens een beetje bijbranden tot hij vol is?

Hoi,

Zoals ik je vraag lees, geef je zelf al antwoord. Je kan dus telkens iets erbij branden todat ie vol is.
Daarna kun je een kopie ervan maken en de cd-rw weer wissen voor hergebruik.

Groeten Daan

en der gaat zoiets van 540 mb op meer niet hoorde rest gebruikt ie zelf

Bij mij word gewoon 750 MB gebruikt. Ok...min een klein beetje ja. Maar 700 MB zeker.
(Rewritables zijn van o.a. TDK en Fujifilm)

Ik heb volgens mij nog nooit een CD-RW geformateerd. Zou niet eens weten hoe dat moet.
Heb nu een CD-RW van 650 MB (Fujifilm). Als ik deze wis in Nero 5.5..., dan heb ik gewoon weer 650 MB tot mijn beschikking.

Is dat met CD-RW met een grotere capaciteit anders???

Daan

bij mijn weten moet je een cd-rw formateren om hem als een soort HDD tegebruiken dus wissen en schrijven ,doe je niet format dan kan het volgens mij niet.

Ik heb die CD-RW's al zo lang...zou echt niet weten of ik ze toendertijd heb geformateerd.
Als ik in Nero kijk, zie ik die optie ook helemaal niet.

Wat jij zegt klinkt echter wel logisch. Maar zo als ik al zie: ik zie die optie niet en ik kan mij ook niet herinneren het ooit gedaan te hebben

Formateren van een CD-rw, hoeft alleen als je software gebruikt, zoals INCD van de makers van Nero.
Ander kan je de CD-rw gewoon wissen en hergebruiken.

Forza Utreg, het klopt dus dat je die optie in Nero nioet kan vinden.
Alleen een "herschrijfbare cd wissen", kan je in Nero vinden.

Hoi Crash,

Dat klopt als een bus. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen...;)

Groeten Daan

Als ik in deze computer op mn CD klik met rechts kan ik kiezen tussen wissen en formatteren. Wat moet ik nemen dan?

JP als je de schijf gewoon leeg wil maken moet je voor wissen kiezen.
Ik betwijvel ook of formateren gaat werken vanuit Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan