CD-RW wordt gezien als Hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstyle

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
hallo.. ik heb een Sony CD-RW CRX195E1 en deze brander heeft het altijd goed gedaan. (hij zit er pas een week in.. maar goed). Sinds vandaag is ie niet meer E: maar is ie D: geworden. de letter is dus veranderd.. dat niet alleen.. hij is ook een hardeschijf geworden.. ik kan geen cd afspelen niets. en als ik op de D: klik dan is het apparaat niet toegangelijk of is verplaast of verwijderd.. ik weet hoe en waar ik de letter D: weer naar E: kan veranderen maar dat heeft geen effect verder.. als ik een andere cd-rom in de plaats zet of 1 extra erbij zet.. dan heb ik nog steeds een hardeschijf of heb ik zelfs 2 hardeschijven.. hoeveel of welke cd-rommen ik er ook in zet.. het worden allemaal hardeschijven... ook staat er bij apparaatbeheer een uitroepteken bij "Standaard-diskettestationcontrollers" deze krijg ik niet weg en zal er ongetwijfeld mee te maken hebben..ik heb de kabel gechecked.. deze zaten goed. verder heb ik de CD-RW verwijderd uit apparaatbeheer en daarna opnieuw opgestart.. geen verschil.. de cd-rom vertoont geen uitroeptekens.. bij de standaard-diskettestationcontrollers waar wel een uitroepteken staat.. heeft het verwijderen ook geen zin.. na de reboot komt gewoon het uitroeptekentje weer terug.. iemand een idee waarom mijn brander een hardeschijf is geworden..? het laaste wat ik gedaan heb staat op een andere topic omschreven namelijk: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=128596 dit is het laaste wat ik gedaan heb en zal er ook ongetwijfeld mee te maken hebben .........maar misschien heeft het met mijn nero te maken... zoja.. ik kan nero er niet zomaar af en op gooien want ik zit momenteel zonder cd-rom-station en zonder internetaansluiting... please help!!

Laatst bewerkt:
Dan reageer ik maar op mijn eigen bericht...
Ik kon niets meer.. geen internet.. geen cd-rom.. dus besloot ik te formateren...
ik had even mijn twijfels of de computer wel de 98SE-rom automatisch kon opstarten na de format C: maar dit bleek geen probleem... de cd-rom werkte na het formateren goed en de setup ging gesmeerd..
ik heb nu overnieuw begonnen.. geen virus meer.. geen trojans meer.. geen problemen meer!!

wilde het jullie ff laten weten..

groetjes
Mstyle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan