cd-rw

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Ik heb Nero 6 en een cd-rw.

Nu heb ik een rw-schijfje gekocht, maar ik kan nergens vinden, hoe ik die geschikt kan maken om als super-floppy te gebruiken, dus om te schrijven en wissen van data-bestanden.

Wie weet raad?

Dat is de optie Multi-sessie.

Als je de wizard start en data gaat schrijven, dan komt die melding als het goed is.

Ga je later nog wat erbij schrijven, dan vraagt hij ook weer of je door wilt gaan met een multi-sessie.

Er is een product van AHEAD/NERO waarmee je een cd kan formatteren, waardoor het een superfloppy wordt. Dit product heet InCD en de laatste versie daarvan is 4.
Hierna kan je het gewoon in de Verkenner benaderen als een floppy. D.w.z. deleten en bijschrijven en alle andere dingen die je op een floppy kan doen
Joop

Ik kan er nog aan toevoegen, dat het een soort UDF formaat betreft waarover het volgende gezegd kan worden:
UDF
(Universal Disk Format.)
Manier om een CD-Recordable te beschrijven. Door gebruik te maken van de recorder eigenschap Incremental Packet Writing verlost UDF de schrijfsoftware van de noodzaak om elke track aan één stuk, zonder pauze, te schrijven. In plaats daarvan worden er pakketten geschreven die door de systeemsectoren worden ingesloten.

Joop

Ik heb inmiddels INcd binnengehaald ( freeware ) en de cd geformatteerd.
Het schrijven en wissen gaat probleemloos.
Lekker opslagmedium voor mijn data.

Iedereen bedankt voor de informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan