Cd-rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fonzi

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Probleem: Mijn CD-RW (AOPEN CD-RW CRW4850) doet het niet meer. De hardware werkt volgens Apparaatbeheer nog steeds perfect. Om een of andere reden komt de software niet meer in de lijst van geïnstalleerde software voor, alhoewel mijn pc zegt dat het stuurprogramma up-to-date is.
Ik bezit een installatieschijfje, maar kan dat in een niet werkende CD rom-speler uiteraard niet gebruiken. Terwijl ook de DVD op dat schijfje niet reageert.
Kan ik iets installeren vanaf het internet? Ik ben momenteel ten einde raad.
Wie kan me helpen?
:mad:

Hallo !
Je kunt de CD-speler even verwijderen in apparaatbeheer.
Dan opnieuw opstarten; je krijgt dan de melding "nieuwe hardware gevonden", en als het goed is wordt het apparaat door Windows opnieuw geinstalleerd. (Ga ervan uit dat je onder WinXP draait).
Succes,
Harry.

Dank voor de aandacht en de tip.
Heb ik dus gedaan. Na het opstarten komt de CD-RW inderdaad opnieuw in de lijst van Apparaatbeheer terecht. Er wordt ook nog steeds vermeld 'Dit apparaat werkt correct', maar hij leest of speelt nog steeds niets. In de lijst van de Software staat hij dus niet meer. Daar ligt dus duidelijk het probleem. Hoe kan ik met mijn schijfje de software (her)installeren als er nog niets gelezen wordt?
Dank voor een antwoordje...

Een cd-rw of cd/dvd-rom speler komt bij mijn weten nooit in de "software" lijst te staan. Alleen vind je deze terug bij apparaatbeheer.
Heb je de brandsoftware aleens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Ik neem aan dat je onder andere bedoelt, dat de brander niet meer leest?

Brandsoftware al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft: leest of brandt niets meer.
En apparaatbeheer maar blijven zeggen 'dit apparaat werkt correct'.
Echt wel vervelend.
wat de software-lijst betreft. Het klopt wellicht dat de CD-RW niet in de lijst moet staan. Maar dient er naast de hardware dan niets anders geïnstalleerd (buiten de specifieke brandsoftware)?

Hallo !
Nee, onder XP hoef je verder niks te installeren behalve een brandprogramma !
Dus als het apparaat onder apparaatbeheer als correct vermeld staat zit de fout toch in je brandprogramma.
greetz,
Harry.

Al eens brandprogramma herinstalleerd en ook CD-RW.
Blijft weigeren te lezen en te branden ondanks 'Dit apparaat werkt correct'.
Zijn er soms ergens instellingen die in dat verband kunnen worden aangepast.
Dank voor alle hulp bij mijn vervelende probleem.

Als brandprogramma gebruik ik Nero 5.
Op de website van Nero zegt men dat dit verouderd is en Nero 6 beter wordt geïnstalleerd. Zou het kunnen dat door de voortdurende updates van Windows XP die Nero 5 inderdaad niet meer meedraait?
Maar heeft het in dat geval ook invloed op het feit dat hij ook niets meer leest??

Hallo !
Ik heb altijd begrepen dat je voor WinXP SP2 tenminste versie 6,3.01 moet hebben. Versie 5 werkt zeker niet onder SP2 !
Peobeer het eens met de nieuwste trial-versie.
Succes,
Harry.

Het ligt blijkbaar niet aan het brandprogramma.
Feit is dat hij gewoon negeert dat er een schijf wordt geplaatst (hij leest ze dus niet).
Hij zegt 'Er zit geen schijf in je station'.
Toch blijft Apparaatbeheer zeggen 'Dit apparaat werkt correct'
Toch ergens een instelling die het station actief doet maken? (Mijn DVD-lezer doet het wel nog uitstekend)
Ik zal uiteindelijk verplicht zijn om een nieuwe te laten plaatsen. In dat geval zal ik voor een DVD-writer kiezen. Daarmaa kan ik dan toch alle schijfjes branden, ook gewone cd's?

Hartelijk dank aan Harry Snor en Crash voor de tips; Ik heb er heel wat van opgestoken, maar het heeft helaas niet mogen baten. Ik belde mijn leverancier en die is ervan overtuigd dat het toch wel mijn cd-rw is die stuk is. Ik heb dan maar een DVD-writer besteld die hij spoedig zal komen installeren.
Nogmaals dank!

Dit verhaal lijkt verdacht veel op ten eerste mijn eigen probleem en ten tweede op een probleem dat ook onder "hardware" cd-rom" beschreven wordt.
De conclusie aldaar: het ligt aan SP2.
Bij mij is het probeem ontstaan na de upgrade van XP SP2
Dell raadde van alles aan. O.a. terug gaan naar SP1,
Dat zie ik niet zo zitten, maar iemand anders heeft dat wel gedaan en daar werkte dit paardenmiddel wonderwel.
Ik geloof er niets van dat die cd-rw stuk is. Maar ja, hoe bewijs je zo iets.
Voorlopig modderen we maar door. Mijn bombief naar Bill Gates zal het probleem niet oplossen, maar het verlicht de geest

By the way, hoe creëer ik een link naar een ander probleem op dit forum?

R.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan