cd schijfje breekt spontaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desicom

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Heeft iemand het volgende al eens meegemaakt?

:shocked: Ik maak nu voor de tweede keer mee dat een cd schijfje ontploft in de speler!
Werkelijk aan gruzelementen. Let wel, 2 verschillende computers dus verschillende spelers. 1 schijfje was een gebrande en 1 origineel. Gebeurt dit vaker? De eerste keer dacht ik dat het schijfje al kapot was maar nu ik het voor de tweede keer al meemaak met een nieuwe cd vraag ik me toch af of dit normaal is?

Ben benieuwd naar reacties,

En de spelers zijn nog heel?
Hoe warm is het in die kasten?

En ja wel eens gehad,met zoeken naar data ,als ze op volle toeren draaien.
Niet correct plaatsen van cd/dvd kan er ook de oorzaak van zijn

De temperatuur van de kasten is normaal, maar de oorzaak kan inderdaad wel eens bij het hoge toerental liggen, het waren allebei games die vanaf cd worden gespeeld.

De eerste speler was nog heel, de tweede weet ik nog niet, daar ga ik morgen naar toe.

bedankt voor je reactie:thumb:

Plak je toevallig iets op die schijfjes?
Het kleinste stickertje zorgt er al voor dat de "middelpunt vliedende kracht" wordt aangetast, dus dan behoort dit zeker tot de mogelijkheden.

Nee, bij mij weten zat er niets opgeplakt, maar dat durf ik zo niet te zeggen, het gebeurde bij kennissen. Morgen zie ik pas het tweede geval, dus zal er eens op letten of onbalans de mogelijke oorzaak is geweest.

ook ik heb het 2 maal mee gemaakt oorzaak mij nog steeds niet helemaal bekend
na de tweede maal nieuwe liteonit gekocht daarna nooit meer elende van dien aard.
mogelijk dus dat ook het mer speler er enigsinds mee te maken heeft gehad

Het probleem heb ik recent ook meegemaakt maar niet in de cd/dvd-speler zelf.
Mijn cd van Windows XP Pr. brak spontaan in 2 exact gelijke helften.
Microsoft geeft geen enkele reactie hierop.
Of de oorzaak gelegen kan zijn in een eerder oververhitte dvd-brander, ik weet het echt niet. Maar de kwaliteit van de schijf zelf zou ik ook niet uitsluiten i.c.m. de brander.

H.gr.

Gert01

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan