cd schrijver gaat automatisch open als ik cd in steek

Status
Niet open voor verdere reacties.

snake eyes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Hallo,

Ik heb dus een probleem, als ik een cd in mijn cd schrijver steek gaat deze automatisch open, dan doe ik hem weer dicht en dan gaat hij weer open. :confused:
Als ik er geen cd in steek blijft hij dicht.
Dit gebeurt bij alle CD's

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

thx!

Sluit je PC eens af,als hij open staat met cd er in.
En er na wat gebeurt er dan?

Heb je het ook al met een DVD geprobeerd, als dat lukt dan zou ik eerst het systeem afsluiten en dan weer opstarten en kijken of dat wel goed gaat.

tis een cd schrijver hé, die kan geen dvd's lezen. En ja dat van afzetten met die schrijver open kan ik nu niet proberen want tis niet mijn pc, zal het straks tege hem zeggen

euhm als ik hem laat openstaan als ik de pc afzet dan gaat hij dicht als ik ehm opnieuw aanzet maar als ik in windows kom gaat hij tr open

snake eyes zei:
euhm als ik hem laat openstaan als ik de pc afzet dan gaat hij dicht als ik ehm opnieuw aanzet maar als ik in windows kom gaat hij tr open

Zit spook in: geintje

Kan haast niet ,maar zit de IDE kabel er goed in,dus de rode strip aan de kant van de voeding op de speler?

1) kijk eens of je kast rondom de cd lade niet tegen de cd lade aanzit, soms is het de kast die de lade tegenhoud

2) haal een het voorpaneel van je kast af en kijk eens of het dan nog gebeurt

3) open je kast, haal eens de ide kabel en stroom kabel van je cd speler en doe ze weer eens terug

4) ga eens naar veilige modus en kijk eens of hij het dan nog doet

5) ga eens naar je bios en check dan of je speler nog steeds zo raar doet

6) kijk eens of je van iemand een andere ide kabel kan lenen en verwissel de ide kabels eens

7) probeer eens een andere cd speler ( als je deze hebt aangesloten doe dan eerst nog een bios reset) en kijk eens of die ook het probleem heeft

Als een andere cd-speler het probleem niet heeft: dan is jou cd speler kapot

Als met het verwisselen van de ide kabel het probleem is opgelost, dan ligt het aan je ide kabel

Als helmaal niks werkt kan het de ide controller op je moederbord zijn, en die is niet eraf te halen, dus dat zou een nieuw moederbord betekenen

maar de cd schrijver heeft altijd gewerkt hé nero was tijdens het branden gewoon blijven hangen en toen heb ik de pc moeten resetten

Ook cd schrijvers kunnen overlijden, al heeft deze "altijd" goed gewerkt, je kunt een firmwareupdate proberen maar een PC boer bezoek zal dit probleem eerder oplossen.

Open maken de boel eens nazien, kontakten met kontaktspray even inspuiten, de eventuele aandrijfsnaren nazien, de bewegingsdraaias met vaseline iets insmeren, lens schoonmaken, dat zijn de dingen die je zou kunnen doen, maar ik geef je weinig kans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan