cd speler automatisch laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Ik vind het wel handig als een cd/dvd automatisch opstart zodra ik de schijf er in doe maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Wie weet raad?

Ik had meer de indruk dat de vraag niet direct een bootcd maken betreft, maar "Hoe stel ik windows in zodat een willekeurige CD / DVD uit zichzelf start"?

Als dat zo is:

open Deze Computer, klik Rechts op het station dat je volautomatisch wil hebben en klik vervolgens op eigenschappen. Stel "automatisch" in en kies een of meerdere afspeelprogjes voor de diverse soorten bestanden.

Ik denk niet dat magriet dat bedoeld, ik denk dat ze bedoeld dat wanneer ze een cd of dvd in de dvd rom lezer doet, deze automatisch in gang schiet.
eerst en vooral zou magriet dan al eens moeten vermelden met welk besturingssysteem dat ze werkt.
Dan kunnen we weer verder.
:shocked:

Klopt, ik bedoel inderdaad dat wanneer je een cd in de speler doet, hij automatisch opstart.
Ik werk met windows XP

Ga naar het icoontje van DEZE COMPUTER, klik er tweemaal op.
Ga dan naar het icoontje van uw cd of dvd en klik er met de rechtermuisknop op.(1 keer).
Klik dan met de linkermuisknop op eigenschappen, ook één keer.
Klik dan bovenaan op automatisch afspelen.
Kies dan in het bovenste venstertje wat je wil dat automatisch moet opstarten met het pijltje rechts ernaast. (bijvoorbeeld dvd film)
klik op het rondje tussen het bovenste en onderste venster SELECTEER DE ACTIE DIE U WILT UITVOEREN.
Kies nu in het onderste venster met welk programma je de dvd's wil afspelen, bijvoorbeeld power dvd als je die hebt, of het programma dat je daar normaal voor gebruikt.
Klik dan vanonder op toepassen, en klaar is kees.
Wil je cd's ook automatisch laten opstarten doe je dit nog een keer, maar dan muziekbestanden in het bovenste venster zetten.
Succes.
Als het lukt vergeet niet vraag opgelost in te vullen, dan weten wij het ook.
:thumb:

Beste Fokker,
je had jezelf een heleboel typewerk kunnen besparen. In mijn berichtje van gisteren staat hetzelfde als hetgeen jij hierboven hebt getypt. ;)

Nou, ik vind het super van Fokker dat hij het zo uitgebreid heeft beschreven :thumb:
Alleen al het feit dat iemand zo zijn best doet voor een wildvreemde vind ik al geweldig.
Toch lukt het niet, ik heb alle stappen gevolgd maar er is niets veranderd, de cd start niet automatisch op, voor een film b.v. heb ik mediaplayer geselecteerd maar ik moet het echt handmatig opstarten.

magriet, ben je niet vergeten om onderaan op toepassen te klikken?

@pasja, ja ik had wel gezien dat jij het al had uitgelegd, maar voor mensen met weinig ervaring is dat echt niet voldoende, vandaar mijn uitgebreide uitleg.
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt.
;)

ja, ik heb op toepassen geklikt. Ik snap er niks van, tot voor kort had ik hier helemaal geen problemen mee.

Probeer het volgende.
Als je een CD inlegt, komt er dan een venster op je bureaublad met wat windows moet doen?
Indien ja, klik dan op CD afspelen met Mediaplayer (of met het programma waar je altijd je CD's mee afspeelt) en vink onderaan het vakje aan: deze actie altijd uitvoeren.
Komt dat scherm niet, volg dan mijn eerste uitleg, maar vink onderaan het bolletje: vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren aan, en probeer opnieuw.
:)

Beste Fokker,
integendeel, waarom zou ik het erg vinden?
Punt is echter dat ik altijd even het profiel van een topictarter bestudeer alvorens ik een antwoord formuleer. DEZE topicstarter weet genoeg van pc's af om de eerste 10 regels van jouw uitleg niet nodig te hebben, m.a.w. mijn inschatting is dat iemand die o.a. met videobewerking aan de slag is geweest, meer dan voldoende van opmerkingen zoals "rechtermuisklik" en "Deze computer" afweet om in te kunnen schatten wat bedoeld wordt met o.a. een "rechter muisklik" etc. etc..
(Ik ga meestal niet over een nachtje ijs alvorens ik reageer en daarnaast is "niets menselijks mij vreemd") ;) :D :D :D :D :D

Niets helpt, ik heb het allemaal al geprobeerd, ook dat schermpje waar jij het over hebt Fokker verschijnt niet. Ik geef de moed op, bedankt voor het meedenken en Pasja, nogmaals, ik snap die hele discussie niet die je nu voert met Fokker. Ik ben blij met elk soort hulp, ook al weet ik misschien bepaalde dingen wel, beter iets meer informatie dan te weinig. Een fijn en zonnige weekend verder, nogmaals dank voor de hulp.
Margriet

Je maakt (zo realiseer ik mij nu) een heel klein foutje, maar da's leuk voor de komende donkere dagen tot aan de kerst om uit te zoeken / proberen. Sterkte en succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan