CD speler brander weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charles0705

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
De CD speler/brander van onze pentium III reageert nergens meer op en op de verkenner is tie ook niet meer te zien. Dit is al weer een tijdje. Laatst deed ie het toevallig??? wel een keertje , was te zien op de verkenner, laatje ging mooi open en dicht maar nu ho maar weer. De andere gewone speler werkt wel helemaal ok
Ik probeer regelmatig of de la opengaat maar het lijkt wel of het maar eens in de paar maanden werkt......
HELP

Als het laatje niet opengaat dan lijkt het erop dat de speler geen stroom krijgt.

Open de computerkast en zoek de cd-brander.
Achterop de speler zit een witte stekker met een 4 tal draadjes. Er zit ook een platte grijze kabel maar die kun je met rust laten.

Trek de witter stekker eens los van de spler en stop hem er opnieuw in. Let op past maar op 1 mannier erin en even goed aandrukken.

Probeer het dan nog eens. Nog niet zoek dan eens een andere witte stekker en sluit die eens aan op de speler. Maastal zijn er nog wel een paar stekker vrij.

Zo niet draai dan eens de witte stekkers van beide cd-rom speler om.

Zorg wel dat je de PC UIT zet voor je dit doet.

Hoi Mikeo

alvast bedankt voor je poging een hulpeloze pcleek te helpen, ben ook enkele dagen weggeweest dus een late reactie.....

ik heb het allemaal geprobeerd maar helaas.....
.... met een andere steker geen resultaat
.... stekers verwisseld geen resultaat

in mijn ogen (van een leek hoor) ligt het aan een of andere instelling want
...bij apparaatbeheer (en zoals al verteld in de verkenner) kent het systeem de HP-CD-writer-plus ook niet en
...dit euvel/voorval heeft al eerder opgetreden en laatst deed ie het toevallig wel een keer, misschien had het er mee te maken dat ik toen op het knopje drukte toen WINDOWS nog niet was opgestart???? maar dat werkt nu ook niet meer.....
wederom HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan