Cd Speler en CD brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik moet voor een vriend een cd brander in een computer zetten...dit is verder met de bekabeling wel gelukt alleen:eek::als ik de computer aanzet ziet hij maar 1 van de 2 spelers...of de brander of de cdspeler(die er al inzat) hoe krijg ik het voor elkaar dat hij en de cd recorder ziet en de cd speler....

kijk eens achter op de roms of je jumpers goed staan 1 moet master zijn de 2de slave

Aan de achterkand van de DVD en CD spelers cq branders, heb je een jumpertje. Dat is een klein plastic dingetje die over 2 pinnetjes is geschoven.
Ja kan kiezen of het jumpertje over de pinnetjes "slave", Master" of "CS" (Cable Select) geschoven zijn. Als 2 apparaten aan een IDE kabel hangen, moet bij het ene apparaat de jumper over de 2 pinnetjes "slave" geschoven zijn, en bij het ander apparaat het jumpertje over de 2 pinnetjes "master".
Meestal staat dit in een plaatje aangegeven in de handleiding of op het apparaat zelf.

Kijk naast die jumpertjes ook ff in het bios of de ide kanalen(slave) staan ingeschakeld.
Als die uitstaan zal de speler zeker niet herkend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan