CD speler word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

megryan69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Hey,
Een tijdje geleden kreeg ik bij opstarten de melding"Samsuns Cdwritter..." wordt nie gevonden...maar ik negeerde dat en de cd writter kon nog spelen.Na verloop van tijd heeft mijn harde schijf dat probleem herkend en wordt nu bij het opstarten in "dos" gezegd dat ze de "second drive O" niet vinden ...ik kan dan wel doordoen als ik op F1 klik.Zou het kunnen dat er een slecht contact is met cd-writter en moederbord vanbinnen of dat de cd writter gewoon kapot is?Kan er mij hier iemand mee helpen?

uhm... werkt de cd-drive nog steeds? wat kan zijn is dat er mss een driver verwijderd is die nodig was. Dan kan het zijn dat deze niet meer herkent word.

neen die werkt niet meer toch niet meer afspelen en zo;en als ik op "mijn computer"klik staat die schijf er ook nie op vermeld(dat was de E-schijf vroeger):s:s

Wat je dan moet proberen is hetzelfde als Corragio, enkel bij de cd-drives kijken.

1. rechtermuisknop op deze computer
2. open eigenschappen.
3. ga naar het tabblad: hardware.
4. open apparaatbeheer.
5. kijk bij cd-drive of je cd-driver daar bij staat.

Even een eigen topic gemaakt, aangezien het niet de bedoeling is om andermans topic te gebruiken voor een ander probleem.

dan zit je precies met een probleem...

ga eens kijken in dat menu bij eigenschappen over dat medium (je HDD)

het rare is dat er geen enkel probleem is en toch is er een probleem :s

blijkbaar door het verplaatsen zijn we nu terug in de verkeerde topic terecht gekomen...

cd writter wordt niet herkend en werkt niet meer

Bij mijn schijfstations staat er enkele het station "HDS 722542VLAT20" maar dat is zeker mijn cd writter niet want het is een samsung.Dus kan het zijn dat ik die verwijderd heb bij mijn softwareprogramma's of zo??

in mijn ogen is het probleem dat hij niet aangesloten is.
Dat zou je eens kunnen checken... Wat soms ook problemen oplevert zijn de jumper settings.

Is het een IDE of S-ATA?

Het is een Samsung CD-R/RW SW-252S.Ik dacht dat ik mss de sofware die er al op stond op mijn pc per ongeluk verwijderd had en daardoor niet meer speelde.Ik heb via samsung.com geprobeerd die software te vinden maar dat lukt niet.Had gehoopt door die software te downloaden alles terug ging gaan,maar helaas kan ik hem niet gebruiken en vind het zo'n zonde om mijn pc binne te steken in winkel ,omdat ze daar weer enorme prijzen vragen s:

kan je je pc niet even openvijzen en eens kijken naar je cd-driver?
ik moet gwn weten of hij aangesloten is en welke aansluiting hij heeft.

cd writter wordt niet herkend en werkt niet meer

Hey,
Een tijdje geleden kreeg ik bij opstarten de melding"Samsuns Cdwritter..." wordt nie gevonden...maar ik negeerde dat en de cd writter kon nog spelen.Na verloop van tijd heeft mijn harde schijf dat probleem herkend en wordt nu bij het opstarten in "dos" gezegd dat ze de "second drive O" niet vinden ...ik kan dan wel doordoen als ik op F1 klik.Zou het kunnen dat er een slecht contact is met cd-writter en moederbord vanbinnen of dat de cd writter gewoon kapot is?Kan er mij hier iemand mee helpen?
Het probleem is nog altijd nie opgelost :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan