cd station (F)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rud06
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rud06

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
als ik een bestand of foto's enz. wil kopiëren (branden) op een cd.verschijnt:er bevindt zich geen schijf in het station.plaats een beschrijfbare cd in station F:\. tenzij ik een lege (nieuwe) cd in heb zitten. ik heb meerdere cd's geprobeerd maar het probleem blijft voorkomen. en ik heb zelf cd's waar ik al eerder één foto op heeft gebrand toch lukt niet. de brander is niet stuk want het lukt me wel om foto's vanaf cd's naar de hardeschijf terug te plaatsen. ik heb Windows XP op de pc. wie kan me hiermee helpen? alvast bedankt

Hoi,

en met branden stoppen is vaak de eerste tekenen dat de dvd brander defect is.

Modag

gaat om kopiëren

nee hoor het is geen domme vraag.
maar gaat om kopiëren, er er zit zeker een brander in. ik heb heel vaak gebrand en gekopieërd, maar dit probleem treed sinds een paar dagen op. omdat het om kopiëren gaat, kies ik kopiër naar station (F)

een hele domme vraag :p
is het wel een brander????:o

nee de brander is perfect

de brander is goed, anders lukt ook niet kopiëren van station (F) naar harde schijf station (C) .

Hoi,

en met branden stoppen is vaak de eerste tekenen dat de dvd brander defect is.

Modag

driver?

hoi,

Zou het kunnen dat de driver van je brander aan vernieuwing toe is? Mijn ervaring is dat een nieuwe driver zo'n probleem nog wel eens wil verhelpen. Kijk in apparaatbeheer welk type brander je hebt en zoek dan op de site van de fabrikant naar een (eventueel) nieuwe driver.
Het opnieuw installeren van je brander wil de truc ook nog wel eens doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.

lukt niet

ik heb alles precies gedaan zoals je zei. maar ik krijg rechts alleen: bij naam ab(standaard) Type: REG_sz Gegevens (geen waarde ingesteld) en als ik hem wil verwijdert, verschijnt het; kan niet alle opgegeven waarde verwijderen

QUOTE=mrmusic;2896003]U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.[/QUOTE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan