Cd station werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cairdi

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hallo,
Ik heb sinds kort Windows XP geinstalleerd, en nu kan ik via m'n cd-rom en/of cd brander geen cd's meer bekijken waar ik b.v m'n foto's op gebrand heb. Als ik op het icoontje van m'n cdrom station of brander klik dan krijg ik de melding "plaats een schijf of een ander geschikt medium in station G" en dat terwijl er wel een cd in zit.
Wel doen de installatie cd's van b.v m'n antivirus software en andere software. En als ik in de veilige modus ben doen beide stations het wel. Ook kan ik gewoon cd's branden.
Met Windows 2000 wat ik hiervoor op m'n computer had, had ik dat probleem niet.
Ik heb XP inmiddels ook al opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.
Wie o wie heeft raad.
B.V.D.
Greetz Carolien.

Zijn de CD's wel goed, dwz doen ze het in andere PC's?

Jij kan CD's branden in veilige modus??

hoi,

op wat van mannier heb je ze toen gebrand.

kan wezen dat je soort open versie heb gebrand zoals incd ofzoiets dat je nu nog niet dat prog heb geinstalt..?

ik hoop dat je hier wat mee kunt.

suc6

groetjes mike:thumb:

Nee ik kan geen cd's branden in de veilige modus, wel als XP normaal is opgestart dan brand ik ze met nero, maar ik kan wel m'n cd's bekijken in de veilige modus.
Ook doen ze het in andere pc's en kan ik ze op tv bekijken via m'n dvd speler.
Ik heb in de afgelopen drie jaar cd's gebrand met Roxio en met verschillende nero versies. Ik heb ook nooit geen open versies gebrand altijd af laten sluiten.
Tot 2 weken geleden kon ik ze ook gewoon via m'n computer bekijken alleen toen draaide die nog met Windows 2000.
Pas nu ik XP + SP2 erop heb staan kan ik ze niet meer bekijken, geen jpg, mp3, wav, midi, doc, rtf en wat voor een bestanden je maar kan bedenken.
Omdat ze wel gaan draaien als ik er een cd in doe en ze ik wel de cd's kan bekijken in de veilige modus lijkt het me geen hardware probleem, maar misschien wel een instelling in XP ofzo, maar aangezien ik totaal niet thuis ben in XP zou ik niet weten waar ik moet gaan zoeken en ik hoop dus hier een oplossing te vinden.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Greetz Carolien.

Veel helpen zal deze opmerking niet, maar ik heb het zelfde probleem.
Alleen bij mij is het ontstaan bij de upgrade van windows XP naar SP2.
Daarvoor liep alles prima (Samsung DVD Drive op een Dell Inspiron 5100).
Alle tips van Dell werkten niet. Upgraden BIOS, CD Rom station eruit halen en terug zetten. De laatste tip: terug naar SP1 heb ik maar niet uitgeprobeerd. Je moet maar durven.

Hoi Raimundo,

Alles wat jij opnoemt had ik ook al geprobeerd, behalve terug naar SP1.
Dat heb ik dus nu even getest en je raad het al, m'n cd-rom speler en m'n brander werken beide weer. De upgrade naar SP2 is de boosdoener.
Dit probleem is dus opgelost, heb nu alleen een ander probleem, kan men zonder SP2 veilig internetten?
In ieder geval bedankt voor je reactie, weet nu tenminste waar het aan ligt.

Greetz carolien.

Carolien,

ik ben blij, dat het probleem voor jou is opgelost, maar ik ben niet van plan terug te gaan naar SP1.
In ieder geval is het prettig om zeker te weten dat het aan één van de componenten van SP2 ligt. Dat zijn er overigens nog al wat, maar de hooiberg waar we de speld zoeken is nu weer wat kleiner.
Je zou me een plezier doen, dit probleem niet de "status" opgelost te geven.
Ik ga op mijn gemak nog wat doorspitten en wie weet hebben we straks ook een oplossing die ook op SP2 werkt (kun jij ook veilig internetten).

groet

Raimundo

Hoi Raimundo,

Oké ik heb de status weer veranderd in "niet opgelost".
ik was ook niet van plan om zonder SP2 verder te gaan, die gaat er zometeen gewoon weer op.
Ik ben benieuwd of je nog wat vindt, ik zelf ben ook allerlei forums aan het afstruinen voor eventuele oplossingen.
Succes :thumb:

Greetz Carolien.

wat gebeurt er als je sp2 verwijderd

ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem!
Wat gebeurd er als je SP2 verwijderd?

OK,
nu heb ik weer een andere (waarschijnkijk nog verwarrendere) mededeling. Bij mij is CD/DVD station weer gaan werken.
Het vervelende is echter, dat ik geen idee heb wat de reden is.
Ik heb wel een paar nieuwe upgrades geïnstalleerd van SP2.
Op een gegeven moment heb ik eens gekeken of, net als bij Carolien, een installatie CD'tje wel werkte en inderdaad, die startte lekker op. Toen ik vervolgens een oud back up cd'tje er in deed met louter word-documentjes, bleek het het station normaal te werken.
Om uit te probreren of het in die laatste SP2 upgrades zat, heb ik even een systeemherstel van een dag ervoor gedaan. Ook toen bleef mijn CD/DVD station werken.
Ik begrijp er niets van, maar ik ga er verder geen tijd meer aan besteden. Dus wat mij betreft kan Carolien deze case sluiten.
Jammer voor degenen, die het probleem nog steeds hebben. Alleen dan nu nog met de info dat terug gaan naar SP1 dus kan, maar dat het met SP2 op de één of andere manier ook opgelost kan worden.
Raimundo

Hallo Raimundo,

Hetgeen wat jij nu beschrijft is precies zoals het bij mij ook is, als ik er een installatie cd indoet werkt hij wel en blijft vervolgens ook werken zolang ik mijn pc maar niet uitzet, want als ik hem daarna weer opstart dan doen m'n cd en brander het weer niet.
Nou dan doe je er voortaan eerst even een installatie cd in en is het probleem opgelost zou je denken, das waar, maar dan nog blijft het vreemd dat de cd en brander niet meteen werken als je er een cd met documenten, jpg of mp3 indoet.
Van meerdere mensen hoor ik dat ze dit probleem wel vaker hebben gehoord, maar tot nu toe is er niemand die een oplossing weet.
Ik laat hem nog even open, want ik hoop nog steeds op een oplossing, ik blijf ook actief zoeken en mocht er zich een oplossing aandienen dan laat ik het zeker weten.

Greetz Carolien.

Carolien,
jammer genoeg (voor mij althans) heb je gelijk.
Ik heb het even uitgetest.
Ik ben ook een beetje in de war gebracht door een Office installatie-CD, want die werkt gewoon (ook na het uitzetten en vervolgens weer opstarten van de laptop). Die office CD heeft trouwens weer niet het effect van de XP installatie CD, want na die office CD blijf ik het probleem houden met zo'n "documenten" CD.
Het is zoals je schrijft: er is dus een workaround, maar het is niet bevredigend.
Je hebt dus gelijk, laat maar open.
Raimundo

Hoi,

Ik heb sp2 verwijderd en het probleem blijft zich voor doen!
Daar ligt het dus niet aan.
Ik ben blij voor jullie dat alles weer werkt, maar ik zit nog steeds met dit probleem.
Ik hoop dat jullie nog even doorspitten en nog een oplossing tegen komen zodat ik er ook wat aan heb.

oke mensen,

ik heb de oplossing.......
ik had nog garantie bij packard bell en heb met de helpdesk gebeld.
Wat blijkt na veel gezoek....mijn dvd-cd driver is gewoon kapot!
Ik krijg nu een hele nieuwe driver.
Ik wil dus zeggen het hoeft niet altijd aan de software te liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan