CD streamen naar XBMC op Raspberry

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik ben inmiddels zover dat ik al mijn muziekbestanden vanaf mijn PC, laptop en foon kan streamen naar XBMC op mijn Raspberry Pi.
Maar het lukt me nog niet om een CD in mijn laptop te doen en deze naar de Raspberry te streamen. Weet iemand of dat kan, of moet ik dat persé eerst converteren naar mp3?

Dat is een "moeilijke". Technisch gezien kan het, maar het wordt standaard niet ondersteund door windows. In de praktijk is het bijna altijd makkelijker om gewoon te converteren naar mp3

Bedankt voor je reactie. Teleurstellend antwoord, maar wel duidelijk! :thumb:

Beetje late reactie ivm vakantie, maar dat is het streamen vanaf een lokale DVD en via linux.

Zoals ik al aangaf in mijn eerste post is het niet ondersteund remote vanuit windows. Dus tenzij er linux draait op de laptop is er geen standaard oplossing (en deze oplossing komt alsnog neer op het real-time rippen van de CD overigens)

Dank voor jullie reacties. Dan toch maar rippen......

Als je een rasp pi hebt.. dan kun je ook zo maar een Linux laptop hebben... je hebt niet aangegeven dat het iets anders is...
Tja.. ik werk zelf ook veel met Linux.. dus dan krijg je dat....

Edit... kun je niet sharen en dan vanuit de pi benaderen/mounten?
http://www.howtogeek.com/114254/how-to-share-cd-dvd-drives-over-the-network-on-windows/

edit2: typisch iets wat je eigenlijk op het pi forum moet zoeken/vragen en niet hier.. een stuk minder kans...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan