CD te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een preek gedownload in MP3, daar heb ik een .wav van gemaakt, maar die is te lang voor een CD. Hoe kan ik van deze file een splitsing maken zodat ik het geheel op 2 CD's kan branden?

Martin
 
Met een programma als Goldwave (gratis) kan je dat prima doen, de wave file wordt grafische weergegeven, zodat je prima kunt zien waar een pauze in de muziek zit of in jouw geval in de preek.
Met de muisknoppen kun je begin (links) en eind (rechts) aangeven en dat deel apart opslaan.


Link naar Goldwave (http://www.goldwave.com)
 
Hallo MrMusic,
Je hebt me met mijn vorige vraag al zo goed op weg geholpen. Ik heb het progje gedownload, maar kan je me even eenvoudig zeggen hoe het progje werkt?
Alvast bedankt.

Groet, Martin
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gewoon het wave bestand laden en een begin en een eind selecteren
 
Hallo,
Kan iemand mij een beetje op weg helpen met dit programma?

Bedankt.

Martin
 
Hallo mrmusic.
Wat ik er van begrijp is dat dit progje geschikt is voor het inladen van een LP via een platenspeler of cassettebandje via een cassette deck.
Maar ik heb een .wav bestand op mijn PC staan en dat moet in 2 stukken verdeeld worden en dat gaat, volgens mij, via dit progje niet.
heeft nog iemand anders een idee?

Groet,

martin
 
In Goldwave:

Open het bestand, en trim stiltes aan begin en einde. Dit duurt nu allemaal wat langer, omdat je met een vrij groot bestand werkt. We gaan eerst het bestand splitsen. Druk op Alt+T, en geef enter op 'qPoints'. Tab door, tot je 'mark silence' hoort, en geef weer Enter. We laten Goldwave nu de stiltes in de opname opzoeken. De treshold staat op 0.050. Dit is het geluidsniveau, dat Goldwave als stilte aanmerkt. Zet dit op 0.100 als er veel ruis of andere herrie tussen de tracks is te horen. Tab verder, tot je bij 'minimal length' aankomt. Dit is de minimale tijd, dat het stil moet zijn voor Goldwave, om dit als stilte aan te merken. Soms moet je hier experimenteren, hier staat het standaard op anderhalve seconde. Tab verder en geef OK. Ga nu weer met Alt+T naar qPoints, en bekijk de lijst. Klopt het aantal qPoints met het aantal nummers van de opname, selecteer dan 'split File'. Je komt nu in de split opties. Eerst moet je een map aangeven, waar de afzonderlijke bestanden zullen worden geplaatst. Met de 'set' knop kan je een map uitzoeken. De volgende tab brengt je op 'base name'. Goldwave geeft hier de naam 'Track' als suggestie. De afzonderlijke bestanden zullen worden opgeslagen als 'track000', 'track001', 'track002', enzovoorts. Ik vul hier meestal de titel van de LP in, gevolgd door '_a' en '_b' voor de verschillende kanten. Het volgende vakje sla je over, en bij 'use CD alignment' zet je een vinkje. Met nog een tab kom je op 'begin'. Geef Enter, en laat Goldwave z'n werk doen.
 
Hallo mrmusic,
ik heb dat laatste progje gedownload en dat werkt simpel, alleen ikheb de Nederlandse taal gedownload, maar ik weet niet hoe ik dat in het progje krijg? Weet jij dat toevallig?
Alvast bedankt.

martin
 
het languagepack heeft een aantal bestanden: Fabout.nl, Fgraph.nl en Form1.nl die je volgens mij gewoon bij de andere bestanden kunt zetten die al in het programma staan: o.a. Fabout FR, Fabout.it en FABOUT.US.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan