CD testprogramma (CD Rot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

micturion

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Wie weet de naam van het programma om Cd-rot op te sporen...nav artikel in PCM?
En waar kan ik dit downloaden/kopen?

een echte 'test' heb ik niet gevonden voor cd-rot ( cd-bronzing) wel dit artikel op tweakers.net:

Heise Online brengt ons het nieuws over de eerste cd-tester voor particulier gebruik. De Plexwriter Premium van Plextor maakt het voor thuisgebruikers mogelijk om de kwaliteit van cd's te testen, voordat ze gebrand worden. De tester kan zowel de BLER (block error rate) als C2- en C3-fouten en jitter van te voren voorspellen. Natuurlijk zijn de mogelijkheden van de thuistester beperkt, maar het voldoet om slechte cd's te herkennen zodat dataverlies voorkomen kan worden.

De Plexwriter Premium schrijft en leest op 52x, en herschrijft met 32x. Door het gebruik van steilere signaalvlakken kan de Plexwriter tot veertig procent meer data op een normale cd zetten. Aangeraden wordt echter om de datacapaciteit niet meer dan twintig procent te verhogen, omdat de cd's anders niet meer gelezen kunnen worden in andere cd-romspelers. De Plexwriter Premium zou eind april in de winkel moeten liggen, voor een prijs van 199.

waarmee nog niet de houdbaarheid getest kan worden...

misschien dat je voor die test ( was volgens mij het lang laten liggen van cd's:)) eens bij PCM te raden moet gaan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan