CD Windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Op mijn desktop zit Windows 7 64 bit. Omdat deze computer, op mijn vraag enkel met Windows 7 werd samengesteld heb ik dus ook de Windows CD.
Op mijn vorige desktop is nog steeds Windows XP geïnstalleerd.
Kan ik mijn Windows 7 Cd gebruiken om deze versie over te zetten op de XP computer ?
Of zal dat door Microsoft geweigerd worden...

Zal wel een DVD zijn en als het een retail versie is mag je die op 1 computer installeren en is niet gebonden aan de hardware, een OEM daarintegen wel en is alleen op waar hij is geïnstalleerd is te gebruiken.

Op de Microsoft CD zie ik het volgende: "Bestemd voor distributie in combinatie met een nieuwe pc" en "Inclusief Service pack 1 64 bits socftware".
"Bevat Windows Anytime Upgrade"
Betekent dit dat de cd enkel voor mijn nieuwe computer geldt ?

Dat is een OEM versie idd en alleen voor die PC waarop hij is geïnstalleerd.
En CD?

Misschien nog even het volgende.
Ook al mag het officieel niet, maar stel dat de machine waar nú 7 opstaat defect raakt en je wil de 7 versie gaan installeren op de machine waar nu XP op staat, dan kan dat wel.
Als je 'm installeert dan zul je bij de activering een melding krijgen dat de key al in gebruik is. De meeste mensen stoppen daar, maar je kunt telefonisch, middels een robotmenu, alsnog die versie geactiveerd krijgen. Dat telefoonummer krijg je zelfs aangeboden. Voordat de automatische (robotactivering) start, krijg je wel een telefonisch antwoordapparaat dat je o.a. de vraag stelt of de Windowsversie die je wil gaan activeren al op een andere computer in gebruik is. Antwoord je naar waarheid met "Nee" (want die andere computer is immers defect geraakt en niet meer in gebruik) dan kun je toch die OEM versie op die XP computer geactiveerd krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan