CD windows xp Home exploreert

Status
Niet open voor verdere reacties.

woman

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2005
HHeey heey

Ik wil eens even iets weten,toen ik vorige week mijn windows xp home opnieuw wilde installeren ging het goed TOT hij zover was dat hij moest gaan beginnen met de installatie hoorde ik me ineens een KNAL ik schrok me de ****** geloof me,ik dacht nog dat het rode lampje uit de cd klapte maar kon niks vinden,ik keek of ik mischien rook uit me cd speler zag komen of een brandlucht maar geen van 2e merkte ik op en ik zat er pal naast,ik wist niet wat het was,ik dacht nog er is iets van de stelling gevallen,beeldje ofzo,en wilde doorgaan met installeren maar zag dat me pc was vast gelopen en ik zei tegen mezelf,ach ff cd lade open en dicht en hup hij begint opnieuw ....
Maar tot mijn GROOTSTE SCHRIK bllek dat mijn Windowsxp home cd in duizend stukjes is geklapt en het was dus geen lampje wat ik dacht te zien maar een flits wat kwam uit me cdspeler/brander,nah ik :( huilen :( natuurlijk echt ik schrok me echt rot en ja zon Windows XP cd is niet goedkoop dus ook daarom vloeide er wat tranen meeste waren natuurlijk van de schrik maar toch.
NU is mijn vraag ,hoe kan dit,kan ik iemand daarop aanspreken en kan ik diegene dan ook mijn windowsXP lateb vergoeden want dit mag toch asboluut niet gebeuren?

Liefs woman

Hoi.

Dat kan gebeuren inderdaad, ik heb het zelf ook een keer gehad met een game cd, ik kreeg daar netjes een nieuwe voor terug.
Misschien even een belletje naar microsoft, ik denk niet dat ze daar moeilijk over gaan doen.

Het ligt aan je speler, deze heeft een toerental van over de 50x neem ik aan?
Er zijn schijfjes die deze snelheid niet aan kunnen, eigenlijk is deze snelheid ook te snel.

heey
Gelukkig ben ik toch niet de enigste.
Maar wel 1 ding,het wordt nergens aangegeven of het met 50x of meer of minder afgespeeld kan worden dus hoe had ik dat dan moeten weten...vragen? ja mevr natuurlijk kan uw cdspeler/brander alle cd afspelen !!! dus tsja,das hun antwoord van iedere cdrom speler/brander verkoper toch?
Ok dus ik moet contact opnemen met microsoft,.:thumb: .oh :love: mijn man :love: heeft het vandaag al ge-emailt naar microsoft en wacht nog op antwoord:love: .
Nou bedankt voor je tip :thumb: en ben benieuwd of we wat horen,anders bel ik alsnog daarnaar toe:evil: .Ik laat het nog wel weten of we een andere windows cd hebben gehad...

PS: wat die cd van dat spel van jou ook zo duur dan? zonee :confused: dan is het sneller afgewerkt door jou een nieuw spel(cd) te geven dan ons een nieuwe windows xp home :)

Liefs woman

Ik meen dat de meeste spelers die hoger dan 48 zijn gelockt zijn op 48 X om dit soort dingen een beetje te voorkomen....

Ook zegt men weleens dat het zou kunnen komen doordat de cd a-symetrisch zou zijn waardoor hij gaat wiebelen en/of schuiven.

Maar Woman, hoe oud is die speler?
Heb je er nog garantie op?
Zoja, dan zou je kunnen proberen om terug naar de winkel te gaan.
Proberen kan altijd...
Mijn angst zou zijn dat ook andere cd's of de nieuwe windows xp cd strakkies weer in stukken ligt.

En wat te denken van de cd splinters in de speler????
Daar moet je wel even goed op letten, dat die er echt allemaal uit zijn, lijkt me.

Je hebt betaald voor een licentie. Dus het zal niet zo'n probleem zijn om een nieuwe cd te krijgen.
En wat die cd speler betreft lijkt het me niet verstandig die cdspeler nog te gebruiken. Ik zou deze toch wel vervangen.

Ik meen dat de meeste spelers die hoger dan 48 zijn gelockt zijn op 48 X om dit soort dingen een beetje te voorkomen....

Ook zegt men weleens dat het zou kunnen komen doordat de cd a-symetrisch zou zijn waardoor hij gaat wiebelen en/of schuiven.

Maar Woman, hoe oud is die speler?
Heb je er nog garantie op?
Zoja, dan zou je kunnen proberen om terug naar de winkel te gaan.
Proberen kan altijd...
Mijn angst zou zijn dat ook andere cd's of de nieuwe windows xp cd strakkies weer in stukken ligt.

En wat te denken van de cd splinters in de speler????
Daar moet je wel even goed op letten, dat die er echt allemaal uit zijn, lijkt me.

hallo dutchdavid

Erg lief van je om me te waarschuwen maar je hoef je geen zorgen te maken want de cd speler is kapot,de laser ligt aan gruzelementen en ik ben bang dat de garantie al voorbij is,de cd speler is al 2 jaar oud helaas :confused: .
Ja alle splinters zijn er alsnog wel uitgehaald en me man geeft even lekker een paar uur gepuzzelt :) in het cd doosje terug.....
Toch vind ik het vreemd en zeer eng,ben blij dat hij niet open is gesprongen want dan had ik hier nu niet zo gezeten......
bedankt dutchdavid ;)

Je hebt betaald voor een licentie. Dus het zal niet zo'n probleem zijn om een nieuwe cd te krijgen.
En wat die cd speler betreft lijkt het me niet verstandig die cdspeler nog te gebruiken. Ik zou deze toch wel vervangen.

AHA ok thanks dat je dat even verteld,dat wist ik dus niet ,pff gelukkig maar want doe het nu op pro en dat is echt niks voor mij,veeeeelste veel dingen staan hierop.
liefs woman

Ik heb dit verhaal aandachtig gelezen.
Een nieuwe cdromspeler kost niet veel dus eentje kopen.
Wat die cd betreft kan de verkoper je gemakkelijk een nieuwe geven of een kopie van in de winkel want zij moeten zorgen voor een nieuwe.
Het is inderdaad dat ge de licentie betaalt en niet de cd.
Je kan ook naar microsoft telefoneren en de uitleg doen en je licentiesleutel doorgeven en na twee heb je dan een nieuwe cd.

succes verder

Hoi jean:cool:

Zekers heb al een andere cdrom maar daar gaat het niet om,ik wilde weten of dit
ten1e - Mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben.:(

ten2e - hoe zoiets kan gebeuren.:confused:

ten3e - wat ik ertegen moet doen om het te voorkomen in de toekomst (kan ik dat wel voorkomen?):rolleyes:

ten4e - Ja het belangrijkste,mijn windows xp home cd,en nu je het zegt,we hebben zelf een copie ervan gemaakt toen we hem net aangeschaft hadden maar er is 1 probleem,windows start niet op met die gecopieerde cd en alleen zo ken ik windows installeren.:o

Maar daarom ben ik juist zo blij dat jullie zeggen dat ik wel een nieuwe moet krijgen vanwegen de licentie :thumb: ,dat wist ik dus echt niet,we hebben het nog wel nagevraagd in de vescheidende pc winkels maar die hadden nog nooit gehoord over een cd die in duizenden stukjes klapt in een cdrom speler dus ook geen normaal antw,dus dat was even balen maar nu ik dit weet niet meer dus.:love:

nou heel erg bedankt en ik ga er meteen achteraan.

Liefs woman:love:

Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad om de licentie en niet om het medium, je zou zelfs windows kunnen downloaden van een p2p programma en je eigen betaalde licentie gebruiken. :o

Kijk hier maar eens voor wat meer info over dit onderwerp.
At about 52x, i.e. 27,500 rpm, most manufacturer's CDs blew up in a rain of plastic particles, leaving their marks on the premises. The result was a pile of shimmering plastic chips.
De spelers zijn vandaag de dag niet zo vreeselijk snel meer maar een paar jaar geleden was men nog druk bezig met wie de snelste speler kon fabriceren.
Het leek wel een straaljager als je er en cd-tje in deed, gelukkig is dat nu een beetje verleden tijd met de dvd/cd spelers. :)

Wow nou zo zag mijn cd er nu ook uit toe ik de cdromspeler open deed,
skrv-ovr.jpg

En dat je windows zelfs van een site kan halen wist ik wel maar hoe dan verder.....schijnt erg lastig en moeilijk te zijn zeggen menig man?
hm ik wacht wel even op antwoord van Microsoft en kan het dan altyd alsnog doen via de gecopieerde cd of een site ,(ik niet hoor mijn man mag dat doen,lief he :love: :) )
Gelukkiig dat ik de licentie nog heb dan,voor het zelfde geld had ik het weggegooid,ben niet zo iemand die van alles bewaard,mijn man daarintegen weer wel dus.....
Ok thans again./

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan