CD wordt niet gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1992

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
26
Hallo,

Ik zit met een probleem: Ik heb hier thuis een hele stapel met orginele Muziek cd's. Ik wil deze graag op mijn computer zetten om ze via iTunes naar mijn iPod te zetten.

Echter lukt het mij niet deze cd's te rippen en af te spelen via mijn computer. Mijn laptop kan dit wel (Echter wil ik alle muziek op mijn computer hebben omdat mijn laptop niet voldoende schijfruimte heeft.). Ik heb het ook via Windows Media Player geprobeerd. Ook dit werkt niet.

Als ik ga rippen dan hoor ik al na 10 seconden het geluid van iTunes dat het voltooid is. Ik heb dan de eerste minuut van nummer 1 en de rest heb ik niet.

CD-roms met spellen en software kan ik wel gewoon lezen/afspelen/gebruiken.

Waar kan dit aan liggen?

Bedankt voor uw antwoord.

Daan
 
Laatst bewerkt:
Vervelend dat je (net als zovelen) niet de moeite neemt om te vermelden welk besturingssysteem je gebruikt(!) Een glazen bol heeft niemand hier op het forum...

Ok, als je XP gebruikt:
Start Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Klik open DVD/cd-rom stations
Dubbelklik op het apparaat dat je voor je rip-acties wilt gebruiken.
Ga naar tabblad Eigenschappen en vink aan "Digitale cd-audio voor dit cd-rom station inschakelen"
Kijk of het dan beter gaat.

Levert dat niet iets op, klik dan in Apparaatbeheer IDE/ATAPI-controllers open, en dubbelklik op Primary IDE-channel danwel Secondary IDE-channel (afhankelijk welke van de 2 IDE kanalen jouw DVD/CD speler bevat) en kijk in het 2de tabblad (heb de naam hier even niet bij de hand), en kijk of alle staat op DMA modus indien mogelijk
Daaronder staat dan welke modus wordt gebruikt op dat moment. Dat moet dan een (U)DMA-modus zijn, niet een PIO-modus.

Succes,

Tijs.
 
Hoi,

Sorry dat ik dat vergeten te melden ben. Ik gebruik Windows Vista Home Premium.

Daan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan