CD Writer niet herkend in App Beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
De DVD ROM is bij mijn zwager kapot gegaan en nieuwe gekregen van Dell Nu zit deze er in maar nu staat er bij de DVD brander in App beheer in rood kruis. Via Eigenschappen staat er foutcode 22. Driver updaten werkte niet zegt dat de beste aanwezig is.

Ideeen?

Staat er nog meer info bij die foutcode?

Jumpers goed

Kan je wat specifieker zijn ? Aanvullende vraag heeft het met Bios te maken ?

Als hij door je BIOS gedetecteerd wordt zit het wel goed.

Achter op je DVD Rom zitten Jumpertjes....Die van je DVD Rom moet anders staan dan die van je brander. De één op master en de ander op slave.

jumpers staan beide op M in bios werd app niet goed
de foutcode is app is uitgeschakeld code 22
is HL-DT-ST CDRW GCE 8481W

Master Slave

Maar las in een andere topic dat het juist beide Master moest zijn ?
1 x DVD ROM en 1 x CDRW welke M en welke S dan ?

Enig idee waar de juiste driver te downloaden is ?

Ik heb zelf mijn DVD Rom op Master staan en mijn CDRW op Slave.
Dat kan je dus proberen. Verwijder hem daarna eens uit apparaatbeheer en laat Windows hem opnieuw zoeken. In principe heb je geen apparte drivers nodig.

Ik ga er vanuit dat je beide spelers op de 2e ide poort hebt aangesloten, dan is het het beste voor de compatibiliteit met het brandprogramma, de brander als slave in te stellen, let er wel op dat je ook de juiste stekker(de middelste) van de ide kabel gebruikt als slave.

Echter met Nero kan je de melding krijgen dat er mogelijk problemen kunnen optreden met on the fly copy, deze kan je gewoon negeren, die problemen treden alleen op bij een trage pc.

De brander is in samenwerkingsverband met Hitachi en lite-on gemaakt, dus de kwaliteit hiervan zit wel snor.

Is opgelost door deze uit App. beheer te halen en opnieuw te starten zie daarwas ie zonderkruis.

De PC is nu weer weg (mijn zwager was hier) en weet niet meer de M/S situatie.

Wilde een bstandje branden met Easy CD 5 op een CD Rewrt. maar dat lukte niet. Kan dat nog met de M/S situatie te maken hebben ?
Wat is dan beste oplossing M/S of M/M ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan