cd. writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

OLD_sAYLOR

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
goedenmiddag allemaal. Ik heb van mij dochter een cd-writer gekregen "Freecom easie cd creator basic 5."
Daar Floppy disc bij en daar staat op: usb-2. : De cd writer start ik op met een cd. Dat lukt, maar de programma`s staan op die cassette. Als ik hem wil installeren wordt er gevraagd naar het pad. Hoe en of waar kan ik dat rotding installeren. Groeten Dick.

Kun je misschien iets duidelijker uitleggen wat het probleem is:rolleyes:

P.S. we hebbe dezelfde serverafstand! :D

cd writer

Sorry, ik bedoel een driver disk for USB-2. Wind. 98. heb je hier wat aan??? Dick

je hebt een driver cdrom voor usb 2? en die wil je installeren onder win98? weet je zeker dat je pc wel usb2 ondersteund? en waarom wil je die driver installeren? voor die cdbrander?

pff hoop vragen zeg.. :D

hoe is je brander aangesloten ??? ide of via usb. als het via je ide kabel is kan je de usb vergeten .gewoon brand software installe easy cd creator. en dan branden maar

Ja hij is voor die cd brander en het wordt ondersteund. Ik heb hem er al een keer opgehad en dat ging prima. Ik weet alleen niet meer hoe ik het toen heb geinstalleerd. Ik heb mijn pjuter Geformateerd en dacht hem er zo weer op te zetten. Niet dus.

ga naar deze computer en kijk bij zijn eigenschappen .dan krijg je het tabblad van systeem eigenschappen .dan naar hardware/apparaat beheer .daar kan je kijken welke drivers jouw systeem nog nodig heeft .als de driver er niet instaat of niet goed .dan staat er een vraagteken /uitroepteken in het geel .zoek usb op en kijk of de driver nodig is .zo ja weer kijken bij eigenschappen van usb en dan driver installe of bijwerken

Laatst bewerkt:
cd writer.

Ok ik ga het proberen. Bedankt alvast en allemaal nog een fijne dag . Groeten Dick. ps. Als het niet lukt kom ik nog even terug. Doeiiiii

cd. brander

.. Ik ben toch echt niet dronken, maar ik heb er niet bij gezet dat het een externe brander is. Sorry voor het ongemak. Ik geef mijzelf wel een paar stompen . Groet. Dick.

cd writer

Goedenmiddag. Die externe brander krijg ik niet aangesloten. Ik donder dat rotding de vulleszak in:-))
Ik ga een interne brander kopen. Mijn vraag. Kan ik die in mijn computer op de id-kabel aansluiten waar ook mijn dvd. op zit? Groet Dick.

cd writer

Ik ben toch echt naar mijn oude vraag teruggegaan en ik heb daar een nieuwe vraag bij gezet. Misschien er tussen uit geflipt Maaaaaaaaaaaaar ik stel hem gewoon nog een keer. Kan ik een (interne) brander op mijn id-kabel v/de computer aansluiten op dezelfde id-kabel waar ook mijn brander op zit. Groet Dick.

Hoi, normaal doe je het zo:

ide 1 : master: hd en slave: cdrom of dvd
ide 2 : master: cdbrander

Dat moet werken.

Groetjes

cd-brander

Ja dat is wel zo, maar ik heb op èèn id-kabel 2 schijven. Daar kan dus niets meer mij. Ik zou hem dan toch als slave op de id-kabel van de dvd kunnen zetten. Of bedoelde je dat ook? Groeten Dick.

Dan zou je het zo kunnen doen;
IDE 1 hdd(1)master en dvd/cd-rom slave
IDE 2 brander master en hdd(2) slave
Een interne brander wil meestal als master op IDE 2

Let op dat je de tweede hardeschijf(hdd) als slave op de tweede IDE zet.
Anders kan je een probleem met die hdd krijgen,
omdat die hdd al slave is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan