Cdboot: Can Not Boot From Cd Code:5

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
ik wil op me moeders computer Windows 7 installeren maar als ik de cd wil opstarten krijg in de volgende fout: Cdboot: Can Not Boot From Cd Code:5 en als ik vista in de computer doe start hij wel gewoon op het licht niet aan de cd wand bij mij deed hij het perfect

Hoi !

Hoe kom je aan de Win 7 DSVD (past echt niet op een CD) ?

Heb je de .ISO-file wel correct als .ISO gebrand ?

Dit is nl. meestal de oorzaak van de Code 5 melding.

Greetz,

Harry.

ik heb Windows 7 build 7100 via microsoft gedownload en ik heb het op een dvd gezet en ik heb het bootable gebrand

Hoi !

Bestand dus als .ISO branden zal je probleem verhelpen.

Greetz,

Harry.

ik heb dus ook het zelfde probleem:(.
ik heb ze op 2 snelheden gebrand en ook dat lost het probleem niet op. Bestaan er driver voor de cd/dvd-rom speler:confused:

Hoi !

Typefoutmijnerzijds: de link verwijst naar de Win 7 Upgrade Advisor !

Dus: draai die even !

Greetz,

Harry.

ik snap het nu maar als ik de Koelingsventilatoren van me kast wil verlagen dan wilt hij niet me CPU lukt wel :thumb:

ik heb het gewoon van microsoft gedownload en ik weet niet welk er in zitten en je kan volgens mij nog geen dingen toevoegen want de vlite voor win7 is volgens mij niet uit (weet het niet zeker)

Hoi !

Ik heb nog even wat rondgesnuffeld over dit onderwerp, maar het schijnt zowel met XP als met Vista vaker voor te komen.

Zelf heb ik het wel 'n paar keer meegemaakt (met X) installatie's) maar dat loste ik dan op via de 6 bootable floppy's.

Omweg voor Win 7:

You need Vista install DVD. Boot Vista Installation, choose Language press next and than press "Repair my computer". On next window u will have few options, choose "command promt". Remove Vista DVD and insert Windows 7 Install DVD. Navigate to DVD (for example d: or e:, depends on your drives setting, than go to folder sources (type "cd sources" ), and type "setup". Installation will start shortly. Now just follow instructions.

Het proberen waard, lijkt me.

Greetz,

Harry.

Ok

Probeer eerst Harry zijn oplossing maar.
Daarna heb ik nog wel een hele omslachtige.

Het werkte hier wel die omslachtige manier.

Bert

bootfix

ken het zelfde probleem heb gelezen dat dit komt door verouderde moederborden
voornamelijk dell en amd .
zie text:
Uitleg bootfix:
Op bepaalde oude moederborden, vnl. AMD en Dell systemen, wil de orginele installatie DVD van Windows 7 niet opstarten.
Je krijgt dan een fout "Can not boot from cd - Error: code 5" of bij de Nederlandse "Kan niet starten van cd - Fout: code 5".
Dit wordt veroorzaakt door een fout in het opstartprogramma, die door ********* gemaakt is. Het kenmerk is dat dezelfde DVD op een andere computer wel start en dat op de bewuste computer een Vista installatie DVD wel start. Door de bootfix zal deze DVD op die bewuste systemen wel opstarten. Na het opstarten neemt het Setup-programma het over en verdwijnt de bootfix volledig buiten beeld, het heeft dus geen negatieve bijwerkingen!
Je kunt hem zonder sleutel 30 dagen proefdraaien, dat mag je nog 3x verlengen met 30 dagen (google op "windows 7 rearm") zodat je in totaal 120 dagen legaal mag proefdraaien.
maar een oplossing heb ik er niet voor

Ton:confused:

You need Vista install DVD. Boot Vista Installation, choose Language press next and than press "Repair my computer". On next window u will have few options, choose "command promt". Remove Vista DVD and insert Windows 7 Install DVD. Navigate to DVD (for example d: or e:, depends on your drives setting, than go to folder sources (type "cd sources" ), and type "setup". Installation will start shortly. Now just follow instructions.

Dank u Harry Snor.
Op deze manier ging het perfect.

Oudere topics kunnen met rust gelaten worden. Ik zet er daarom een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan