cdbrander flipt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulshof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Soms, en de laatste tijd steeds vaker begint mijn cd-brander spontaan te flippen, dwz de slede gaat steeds naar buiten en naar binnen, heel onregelmatig. Opnieuw opstarten helpt niet. Zelfs het uitschakelen van het cdrom station in apparatenbeheer helpt niet.
Het is een philips 1200series.
Bij het opnieuw opstarten begint-ie al voordat windows xp opgestart is.

Wie weet wat er aan de hand is??

heb hetzelfde probleem met de pc van mijn vrouw maar die brander flipt alleen maar als zij een spel van mahjongg speelt wat op de harde schijf staat

bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de scan uitgevoerd maar er is geen virus gevonden (had ik eigenlijk ook niet verwacht, want: norton internet security- en het feit dat-ie soms al flipt voordat windows-xp is opgestart)

Flippen doet-ie soms ook als er geen gebruik van de computer wordt gemaakt en hij standbye staat.

groetjes,
hildegard

Is het een software of een hardware fout !!!!
Om dit te controleren kan je het beste tijdelijk een andere brander of cd-rom drive plaatsen.
Maar ja die moet je wel hebben :o

groetjes speedtouch

koop wel een nieuw die er nu in zit is al vijf jaar oud dus ook niet zo snel

Het zal inderdaad wel een hardwareprobleem zijn,
Ik heb 'm eruit gehaald schoon geblazen en er weer teruggezet, leek even goed te gaan maar na een paar dagen weer hetzelfde.
Ik heb 'm nou maar losgekoppeld, want alles wordt er ook nog eens trager door.

groetjes
hildegard

Vervangen is volgens mij ook de beste optie, de prijzen van de branders zijn de laatste tijd behoorlijk gedaald.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan