cdlade niet open

Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi,
Ik krijg om de een of andere reden mijn cd/r niet open..? Er zit geen cd in. Wat nu?

groeten,
Jane

Misschien is de voeding los, dat moet je in de kast bekijken, maar als je vooraan op het front van je cdr kijkt dan zie je een dun gaatje, er staat waarschijnlijk een circel met pijltje bij. Neem een paperclip en prik in dat gaatje als alles goed is gaat hij open.

Groetjes

let wel op als je in t gaate prikt gaat ie een heel klein beetje open je moet em vervolgens er uit trekken.

en het is waarschijnlijk een losse voeding.

rechtsklik eens op: deze computer/my computer

kies eigenschappen/properties

kies dan het tabblad hardware en vervolgens kies je apparaatbeheer/device manager

kijk hier eens of je cdr speler er uberhaupt bij staat of staan er misschien gele tekens?

laat maar even weten.

en dan help ik of een van mijn collega's van team helpmij je verder!

yay!

p.s. alleen een paperclip in het gaatje van je cd speler steken. niet in andere gaatjes van je pc en ook niet in lichaamsdelen!

dit kan lijden tot bijvoorbeeld een bloedneus!

(zie foto)

28.jpg

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb!

groeten Tommy

STelletje malloten:p. maarehh, er zit helemaal geen gaatje achter het klepje van de cd/r...:(. Ik zal eerst es naar de voeding kijken, al wordt dat morgen, nu geen tijd meer. Wel knippert het lampje als ik op de knop druk en maakt ie ook geluiden als wiliewelmaarkanieniet.. U hoort nog van mij!
groeten,
Jane

ps, bij Hardware staat géén geel vraagteken, alles schijnt het normaal te doen...

Laatst bewerkt:
probeer ook eens met de rechtermuisknop op de cd rom drive te klikken binnen (deze computer/my computer) en vervolgens kiezen voor eject....

en dan pas "het" beruchte gaatje proberen.....

prettig weekend

Tommy

ja bij de dvdspeler zit wel een gaatje, maar niet bij de cd/r. wel een hele reeks "vierkante'gaatjes.... kan ik daar ook ergens in prutsen?
- bij uitwerpen via verkenner doet ie het ook niet...

groeten jane.

Die reeks vierkantjes kunnen ook LED's zijn.
Voorzichtig ff proberen.

Ik begrijp dat er een klepje open gaat als de cd lade eruit komt.
Ik heb hier nog een oud brandertje met zo'n klepje.
Daar zit wel een gaatje achter.
Op het klepje zelf zit een klein uitsteeksel/half gaatje/geleidertje.
(weet het ff niet beter te omschrijven.)
Op het klepje, aan de binnenkant staat een pijltje/driehoekje.
Dit is bij deze brander het gaatje, om voor nood de lade te kunnen openen.

Kijk nog eens goed naar die van jou.
Voor zover ik weet hebben alle dvd/cd/cd-r spelers zo'n gaatje.

Wat voor merk/model is het eigenlijk?

tis een merkloze:D en met je beschrijving heb ik het gaatje gevonden! Tis allemaal in dezelfde kleur, ín het klepje, maar met een zaklampje kwam ik een heel eind. Nou, de lade is open!! Hartelijk dank heren!! wéér een probleem opgelost!

greetz,
Jane

Graag gedaan.:)
Zaklampje ligt hier standaard in de buurt van de pc.:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan