Cdn

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Wat is de beste CDN? Liefst gratis.
En is het waar dat je er nooit je hele site moet laten cachen maar alleen een stel (zware) bestanden?

Mijn bedoeling is een Wordpress site snel laden in Zuid Afrika en in Duitsland.

Heb je al op Google gekeken? Hier zie ik een hoop CDN's staan!
https://www.google.nl/#q=free+cdn&gfe_rd=cr

Verder kan het geen kwaad om je hele site te cachen. Voor Wordpress is er daarvoor de W3 Total Cache plugin.

Heb je al op Google gekeken?
Ja tuurlijk heb ik gegoogeloerd en ook Cloudflare geprobeerd maar ik zag geen verschil in deze test

Edit: kan ook dat ik niet lang genoeg gewacht heb. Of omdat die site in een submap zat of dat er een robots.txt blokkade in zat.
Ben 't nu met een live site aan het testen. Als die morgen sneller is geworden dan probeer ik Cloudflare wel als de site klaar is.

Laatst bewerkt:
Discussies over wat is de beste (Virusscanner, auto, hamburger, etc..) leveren in de regel alleen maar heel veel persoonlijke meningen op en geen onafhankelijk empirisch onderzoek. Kun je net zo goed de 10 eerste hits uit Google nemen.

Er bestaat wel zoiets als het best geschikt voor jouw specifieke doel. Maar dan zul je dat doel wel iets nauwkeuriger moeten omschrijven dan WordPress alleen.

Beste manier om een site in Afrika snel te krijgen, is deze in Afrika hosten. CDN is leuk als het een hele grote site is (in omvang en/of bezoekers) of als je wereldwijd de snelheid (en beschikbaarheid) hoog wilt houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan