• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CDOmail code doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drieband

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Om één of andere reden word er niets meer doorgestuurd,

Wel wordt de file nu opgeslagen met de wedstrijdnr. maar de SMTP-code wordt onderbroken (error) op volgende regel:
SMTPsendusing = Range("SMTPtype")
en wordt hiermee ook niet verstuurd?.....
Ik ken deze code niet en weet ook niet hoe dit kan opgelost worden ,kan er iemand is naar kijken aub.

Dank u,
Jhonny

Bijlagen

Heb je bij verwijzingen (references) "Microsoft CDO for Windows 2000 library" aangevinkt?

Je document met CDO mailen doet het hier prima.
Je zegt een error te zien maar je hebt deze er niet bij verteld.

Laatst bewerkt:
Druk op CTRL+F3 om alle namen te zien, en haal de fouten/dubbelen (#VERW) eruit.

Ik had het kunnen testen, maar je hebt het wachtwoord erop laten staan.
Dus laat ik het erbij.

Laatst bewerkt:
de rode teksten zijn toegevoegd

Code:
[COLOR="#FF0000"]With Worksheets("SMTP")[/COLOR]
        SMTPsendusing = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPtype")
        SMTPauthenticate = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPauthenticate")
        SMTPserver = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPserver")
        SMTPserverport = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPport")
        SMTPusessl = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPusessl")
        SMTPusername = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPusername")
        SMTPpassword = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPpassword")
        SMTPconnectiontimeout = [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("SMTPtimeout")
[COLOR="#FF0000"]End With
[/COLOR]

p.s. haal de bijlages weg, je wachtwoorden zijn open en bloot te lezen.

Laatst bewerkt:
En je hebt nog steeds niet vermeld welke foutmelding je krijgt.
En nee, dat is niet die gele regel.
Als je op die gele regel staat, druk dan eens op F8 en laat zien welke melding er dan komt.

Edmoor dan krijg ik dit te zien,en als ik de code van Alphamax neem krijg ik een andere fout te zien.

PS: hoe krijg ik eigenlijk de bijlagen terug weg?

Bijlagen

• Fout 1004.png
    Fout 1004.png
    5,7 KB · Weergaven: 36
  • Fout -2147220975.PNG
    Fout -2147220975.PNG
    8 KB · Weergaven: 50
Heeft de CDO code wel eens goed gewerkt bij jou?
Is er misschien iets misgegaan bij het verplaatsen van het ene naar het andere bestand?

En hoe start je de code dan?
Want die hangt niet aan de knop op het blad SMTP.

Overigens is er niets aan de hand met de CDO mailcode zelf.
Die werkt prima.

Laatst bewerkt:
Heb je wel toegang tot het mailadres? Er zit een dubbele verificatie op voor als je iets wil versturen vanaf een onbekende locatie.

Sorry mensen ik begrijp er totaal niets meer van,ik geef het bij deze dan ook op.

In ieder geval bedank ik jullie allemaal voor al jullie hulp en breng ik ook mijn beste wensen over voor het nieuwe jaar 2020.

Dank u

Mijn vraag is eigenlijk een vervolg die ik in de week gesteld heb en toen geholpen door Roeljongman.

Ik plaats dit hier voor een vriend,daar mijn gezondheid het momenteel niet toelaat om er zelf lang mee bezig te zijn?

Eerste vraag: Hoe gaat het met jou en je gezondheid? Ik hoop dat alles OK is.

Ik durf het bijna niet meer vragen maar als je er geen zin hebt dan moet je het zeker niet doen.
Je kent het programma en ik heb tussentijds al wat aanpassingen gedaan en alles werkt nog steeds perfect.
Regelmatig werd er al wat fouten gemaakt en die heb ik proberen op te vangen door de uitslagfile te nazien voor het versturen.
Als daar een foutje in staat (een hoogste reeks dat ontbreekt of een naam die niet juist is) wordt er een FF score genoteerd.

Omdat telkens de uitslag “BW_NIDM_Uitslag.xlsm” dezelfde naam draagt wordt deze steeds overschreven.
Zou het mogelijk zijn om de naam “BW_NIDM_Uitslag.xlsm” te saven als in bv: het wedstrijd nr. “N2A127.xslm” En dan ook onder deze nieuwe naam de uitslag te versturen.

PS: heb in module 2 al wat aan het proberen geweest maar ik krijg er een punthoofd van.

Op voorhand bedankt voor de eventuele hulp.
Jhonny
Nu,wat ik ook probeer,het versturen wil maar niet lukken.

Bijlagen

Kijk eerst eens of je in kan loggen op het betreffende Gmail account. Als dat niet lukt dan kan je ook niet mailen.

Het opslaan van je document onder een andere naam kan simpelweg met SaveCopyAs.
Dus bijvoorbeeld zo:
Code:
ThisWorkbook.SaveCopyAs ThisWorkbook.Path & "\N2A127.xlsm"

Merk op dat er in je voorbeeld in #13 een onjuiste extensie staat.
Er staat: .xslm
En dat moet zijn: .xlsm

Laatst bewerkt:
Edmoor,het gedeelte opslaan is de persoon in kwestie tevreden mee dus daar blijf ik af.

In #9 ,de code moet gestart worden met de knop "Uitslag doorsturen naar KBBB" op blad samenvatting.
Als ik wil mailen krijg ik telkens dit te zien,en word Send gekleurd weergegeven.

Bijlagen

• Compileerfout.png
    Compileerfout.png
    6,4 KB · Weergaven: 38
Dat lijkt me toch een vrij duidelijke melding.
Een aangeroepen Sub of Function bestaat niet.

Tja,na 18 maanden chemo en bijhorende nevenwerkingen kun je begrijpen dat mijn aandacht een flinke deuk gekregen heeft.
Er stonden gewoon 2 verkeerde bestanden in de code waar ik blijkbaar telkens over zag,maar ik ben zeer tevreden voor al jullie hulp zodat alles eindelijk werkt.

Hartelijk bedankt en nogmaals mijn beste wensen voor het jaar 2020.
Jhonny

Geen probleem, als nog eens wat is laat het ons dan weten, je bent altijd welkom.
Misschien kan het oplossen van dit probleem door geduld, aandacht, en doorzettingsvermogen als mentale opsteker gebruiken.

Fijn dat het weer werkt en het beste gewenst voor het nieuwe jaar :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan