cdrom driver doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcboy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
hallo

ik heb een computer met windows 98 waarvan de cdrom drive het niet doet.
Als ik er een cd instop hoor je hem wel lezen maar de computer doet er niks mee, hij staat er ook niet tussen bij deze computer.
Kan iemand me hiermee helpen?

alvast bedankt pcboy

9 van de 10 keer is de speler overleden!maar je zou kunnen controleren of de kabel nog wel goed zit en even schoonblazen,of de speler even aan een andere pc hangen kijken of hij dan wel reageerd mocht dit niet helpen is hij overleden

ik heb in plaats van de cd driver aan een andere computer te hangen heb ik een andere cd drive aan de computer gehangen en die deed het ook niet dus licht het waarschijnlijk niet aan de cddrive.

Verwijder de drive eens onder apparaatbeheer en dan de PC opnieuw opstarten,dan wordt de drive autom. opnieuw geïnstalleerd.

Afhankelijk hoelang je deze storing al hebt.
Windows bewaart de registers van de laatste 5 dagen dat je bent opgestart.Bij storingen,kun je dan een van die registers van voor de storing terugzetten.
Start op in de MS-Dos modus met F8 of de CTRL-toets en type "scanreg /restore"(zonder de ") dan enter.In het scherm wat dan verschijnt,kun je kiezen van welke datum je het register wilt terugzetten.

Begin dan met de datum van de dag voor de storing,wil die niet werken,kun je steeds verder terug gaan.

Greetz

Staat hij wel in Apparaatbeheer? Geen geel of rood icoontje er voor?
Maak anders de installatie ongedaan, via rechtsklik, en herstart de PC.

is dat voor XP? Ik heb een windows 98, want ik kan HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control ik kan het tot hier vinden maar dan staat er geen class

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan