Cdrom driver voor acer 7730Z instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter ajax

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
hallo allemaal,

als ik mijn acer 7730z via een cd op wil starten krijg ik een foutmelding:

Device driver not found: 'oemcd001'
No valid CDROM device drivers selected

A:\>

het probleem is dat het bestuurings systeem niet deugt, en ik alleen maar tot het inlog scherm kom. Kunnen jullie me vertellen hoe ik me drivers van me cdrom kan instaleren zonder dat ik daarvoor windows in hoef..? en waar kan ik deze drivers vinden om te downloaden?

ik heb natuurlijk al wat rond gekeken, en ik kan er uit opmaken dat het wel mogelijk is en dat je dan je drivers op een opstart diskette ofzo moet zetten.. maar daar word het me niet echt duidelijker van..

Vriendelijke groet,

Wouter

Ik moet eerlijk zeggen dat mij uit jou verhaal niet helemaal duidelijk word wat nu de bedoeling is.

Drivers installeer je meestal na een nieuwe installatie.

Daarbij zeg je ook dat de laptop/pc niet opstart vanaf de schijf, staat die wel netjes als eerste boot in het bios?

Drivers staan ook meestal op een andere schijf dan de herstelschijf voor het os, want je propt nu de oem schijf erin toch?

Kan je wel in veilige modus in de pc komen? Wat deugt er niet aan je os?

A: wijst op een floppy drive.

Of probeer je windows opnieuw te installeren? Heb je een sata schijf? Dan ja, zal je eerst sata drivers moeten installeren (via floppy en anders slipstreamen op een os cd).

Of probeer je windows opnieuw te installeren? Heb je een sata schijf? Dan ja, zal je eerst sata drivers moeten installeren (via floppy en anders slipstreamen op een os cd).

Dit is inderdaad mijn bedoeling.. maar als ik een instalatie schijf van windows erin doe, en hem van de cd probeer te starten krijg ik dus die fout melding dat ik geen drivers heb van me CDROM..

op de laptop zit geen floppy drive.. dus dan zou ik hem moeten slipstreamen. ken je me vertellen hoe dat werkt? en waar ik me driver van de CDROM kan vinden?

bedankt

Nou, de drivers die ik bedoel zijn voor een sata harde schijf. Dat is dus iets anders dan cdrom drivers.

Daarbij geef je niet aan of je de cdspeler wel als eerste boot device hebt ingestelt in het bios.

En als ik zoek op google kom ik de melding "Device driver not found: 'oemcd001'" tegen bij het installeren van windows 98.

Je hebt toch wel de juiste schijf te pakken?

Jaaa zeker weten de goede schijf..

Als ik tijdens het starten op F12 druk krijg ik een boot menu, en daar kan ik kiezen dat ik hem van de CD wil opstarten. dan laad de cd..

dan krijg ik:

perparing to start your computer.
This may take a few minutes. please wait...

en gelijk erachterna die foutmelding..

Dan moet ik het helaas opgeven.

Iemand anders die dit probleem kent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan